Re: Desktop --> Laptop = opłacalność?

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Wed 16 May 2007 - 19:07:56 MET DST

Dnia 5/16/2007 6:05 PM, Użytkownik jakuc napisał:

> O zmianie myślę głównie ze względu na fakt mobilności laptopa
> nie chodzi a zabieranie sprzetu w teren i prace na baterii bo to pozostawiałoby
> zapewne wiele do życzenia jednak bardziej o mozliwość zrelaksowania się przy
> komputerze siedząc lub leżąc na kanapie:)

Ty będizesz leżał na kanapie, a laptop w serwisie ;) Fakt - pełny relaks ;)

> W sumie obecny sprzet domaga sie RAM-u a pozatym jest wystarczający.

Myśle że laptop który podałeś będzie wyraźnie wolniejszy.

> Zakładając że za stary sprzet mogę dostac 300zł a za laptopa zapłace 1000zł
> muszę dołożyć 700zł - zastanawiam się czy warto :)

Kup sobie 512MB ramu za 100zł, a reszte zostaw na półce aż będzie Cie
stać na coś lepszego.

Już nawet nie tykając wydajności - po prostu Acer nie cieszy sie dobrą
opinią.

No i twierdzenie, że nie interesuje Cie noszenie go gdziekolwike też
możesz olać. Każdy tak mówi, dopóki nie ma laptopa. A potem 99% tych
osób mysli, że skoro już ma laptopa to może go gdzieśtam zabrać. I wtedy
zaczynają się schody.

Lepiej zainwestuj w jakiegoś używanego IBM'a (gdzieś tu Ci ktos zapewne
poda model) albo nowego HP (całkiem niedawno kupiłem HP 510: PM 2.13GHz,
512MB RAMu, dysk 60GB - ok 2200zł brutto; za 2000 był taki ale z
Celeronem). Sprzęt lepszej klasy, nawet jeśli będzie poddewastowany, to
zawsze jest sprzętem lepszym. Podobnie ma sie sprawa nowego - nawet
jeśli już to miałby być Acer, to zawsze lepiej nowy. Może trafisz do
tych 10% ludzi którym ów sprzęt działa bezawaryjnie.

btw:
w tej klasie laptopów zupełnie odradzam Ci Toshibe (jesli już tego
producenta to patrz na sprzęt od 5k zł); bardzo ładnie wygląda i nawet
tanio wychodzi HP (choćby ten co podałem jest bardzo ładny i sprawia
wrażenie przyzwoitego); imho najlepiej wyjdziesz kupując...F-S. Mają
dobry stosunek mozliwości do ceny, i w sumie - oprócz ścierającej się
farby - niczym nie ustępują konkurencji. A farba - no w pracy nie
przeszkadza (mnie przynajmniej) ;)

I jeszcze jedno - nie patrz na jakośc producenta przez ilość sprzedanych
komputerów. Tutaj Acer przoduje, ale tylko dlatego, że na 30 modeli z
każdej firmy, 28 Acera jest w cenie poniżej 3k zł - a więc taki leżak
marketowy i sklepów dla idiotów.

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \