Access Point - co wybrać

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Tue 15 May 2007 - 20:18:40 MET DST

Witam!
Mam klasyczną sieć LAN

<ISP>-----[router linux]------[switch]
                                | | |
                                | | \----[komputer]
                                | \-----[komputer]
                                 \-------[komputer]

Chciałbym rozbudować ją o WiFi. Ideałem dla mnie byłoby takie połączenie:

<ISP>--[routerlinux]--[switch]--[WiFi Access Point] ..)) ((.. karty WiFi
                          | | |
                          | \-----[komputer]
                           \-------[komputer]

Z rysunku wynika, że nie potrzebuję rozbudowanego AP z takimi
"ficzersami" jak wbudowany router, switch czy modem ADSL.
Pytanie mam konkretne - jaki AP kupić, aby spełnił moje oczekiwania?
Komputery w LANie mają być w tej samej podsieci co komputery w WLANie.
Czy w każdym AP można wyłączyć router? Czy wystarczy, zepnnę AP z LAN-em
do gniazda LAN w AP (a nie WAN) i sieci LAN i WiFi będą się widziały?
Idealne urządzenie dla mnie miałoby tylko jedno gniazdo RJ45 i antenkę:)

g.