Który monitor LCD firmy NEC lub Samsung możecie polecić?

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Tue 15 May 2007 - 12:16:55 MET DST

Mój CRT firmy NEC niedługo chyba osiągnie 10 lat i od pewnego czasu już
zaczął się psuć (po włączeniu traci synchronizację, po paru minutach
dochodzi do siebie, no ale wkurzające jest to, że muszę czekać, żeby
użyć komputera).

W pracy korzystam z monitora LCD firmy Dell (1907FP) i jestem raczej
zadowolony.

Przeglądałem ofertę NECów w sklepie internetowym. Jest dosyć dziwna.

Są monitory z czasami 18ms czy 20ms, myślałem, że już się takich nie
robi. Ja raczej potrzebuję niskiego czasu matrycy, na monitorze muszą
dobrze wyświetlać się animacje.

Część monitorów z oferty nie ma wejścia DVI.

Spodobał mi się opis monitora NEC 19" LCD MultiSync LCD90GX2 Pro, dopóki
nie przeczytałem w recenzji, że odbija wszystko jak lustro.

Co sądzicie o modelu NEC 19" LCD MultiSync LCD1970VX i NEC 19" LCD
MultiSync LCD1970VX BK?

Myślałem też o Samsungu (do innych firm robiących LCD raczej nie mam
zaufania).

Jest jakiś tani Samsung 19" LCD SM 931BW, ale to chyba będzie trochę
dziwnie wyglądało, po co mi "panorama"?

Samsungi są tańsze od NECów, dlaczego?

Jak jest z tymi martwymi pikselami w Samsungach?

Na parametrach dotyczących jasności i kontrastu się nie znam, chyba
wystarczy mi, jesli nie będą gorsze niż w tym Dellu.

Podsumowując: szukam monitora LCD, w cenie ok. 1200zł, z wejściem DVI i
DSUB, z niskim czasem odświeżania.

Jaki model możecie mi polecić?