HP Compaq nx8220 podtrzymanie daty i godziny

Autor: Adam Mowny <adam_at__moje_nazwisko_.neostrada.pl>
Data: Mon 14 May 2007 - 21:00:09 MET DST

witam,

Mam problem z laptopem HP Compaq nx8220.
Przy odłączonych: zasilaczu i baterii, giną ustawienia daty i czasu.
Oczywiście pierwsze podejrzenie to bateria w płycie głównej. Wymieniłem
ją na nową identyczną, sprawdzona woltomierzem i jest OK, ale problem
pozostał.
Co jeszcze może być powodem kasowania ustawień daty/czasu przy braku
zasilania?
Dodam że inne ustawienia SETUPu pozostają zachowane. Zeruje się tylko
data i czas.
Oczywiście z tą usterką da się żyć bo rzadko muszę wyjmować baterię gdy
laptop nie jestem podłączony do zasilacza, jednak gdyby dało się to
prosto naprawić to oczywiście wolałbym to zrobić.
W autoryzowanych serwisach proponują oczywiście jedynie słuszne
rozwiązanie: wymiana płyty za parę setek.

pozdrawiam,

--