Re: Chlodzenie 7600 GS

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Sat 12 May 2007 - 13:11:07 MET DST

On 12 Maj, 12:03, "Benek" <n...@mail.com> wrote:
> Zamierzam kupic pasywnie chlodzonego Geforce 7300GT lub 7600GS. Z tego co

Mnie pokazuje stale 75st.C ;-) w każdym razie odinstalowałem wszelkie
programowe monitorki i nie interesuje mnie temperatura karty ;-) Co do
tego pasywnego chłodzenia (Silent Pipe) to jest to świetna sprawa i
główne (moje) kryterium wyboru kart graficznych. Teraz mam dwa
wiatraki (zasilacz i CPU) i ciężko to wyciszyć. Dodaj do tego jeszcze
kartę graficzną i chpset płyty i masz odkurzacz ;-) Nie ma co obiawiać
się przegrzania karty graficznej z pasywnym chłodzeniem. Zwróć uwagę
na cyrkulację powietrza w obudowie. Ten duzy radiator jest dodatkowo
chłodzony wiatrakiem na procesorze (są bliko, a chłodzenie CPU jest na
tyle skuteczne, że dostaje się jeszcze grafice i pamięci RAM ;-)).
Dodatkowy wyciąg zapewnia też wentylator zasilacza, który wyciąga
powietrze z obudowy. Więc nie ma czym się przejmować - kupuj kartę z
SILENT PIPE i niczym się nie martw. W najgorszym wypadku karta po
przegrzaniu tak samo jak procesor zostanie wyłączona ;-)

PS. Wcześniej, w starym PIII miałem 16megową kartę ELSA TNT Vanta2 i
muszę powiedzieć, że ten element również z pasywnym chłodzeniem
należał do najcieplejszych - bił procesor na głowę ;-) Po prostu -
karty graficzne tak mają ;-)

Pozdr, V.