Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 10 May 2007 - 23:51:13 MET DST

news:bccoryt4uhps.dlg@kwinto.prv...
> Dnia Wed, 09 May 2007 09:43:39 +0200, Radosław Sokół napisał(a):
>
> Ja tam widzę fantazję w umożliwieniu bezpośredniego komunikowania się ze
> sobą wszystkich domowych urządzeń. To już byłby wstęp do stworzenia
> sobie inteligentnego domu zarządzanego z komputera :-). A że wszystkie
> zasilane są z sieci, to logicznym wydaje się postawienie na to medium
> właśnie.

Ze sie tak wtrace :)
inteligencja dzisiejszych budynkow polega wlasnie na zdalnym sterowaniu
zasilaniem - np. wylaczeniem swiatla na konkretnym pietrze wiezowca o
konkretnej godzinie, wlaczeniem/wylaczeniem elektrycznego ogrzewania w danej
sekcji, odlaczenie calkowitego zasilania konkretnej sekcji, zasloniecie
wszystkich zaluzji z jednej strony budynku jako reakcja na wschodzace slonce
itp... ale zeby nie trzeba bylo tego robic w kazdym pokoju osobno, tylko
jednym poleceniem systemu zarzadzania...
bez uzycia komputerow mozna takie cusie zrealizowac np. przy pomocy systemu
Nero
http://www.neroelectronics.pl/index.php/.295....3.0.0.html

duzo rozwiazan inteligentnego budynku ma firma z holdingu, w ktorym pracuje:
http://catalogue.flash.fr/default?ni=914801&ci=9&app=Catal
niestety tylko dla francuskojezycznych... i dla bogatych :)

zreszta pewna skromna namiastke calosci (elektryki z bezpiecznikami,
kanalow, osprzetu, itp) mozna zobaczyc w interaktywnym domu na
http://www.hager.pl - interaktywny dom hager polo tehalit.
systemy oswietleniowe moze nie sa tak interesujace, ale za to siec, czy
domowa automatyka jest zblizona do tego, o czym mowicie...

a co do zewnetrznych korytek i kanalow - widzialem juz naprawde ladne
rzeczy, ktore potrafia podloge czy sciane upiekszyc :) wszystko jest kwestia
kosztow...

Pozdrawiam
Michal