Monitor LCD HP w22 (22'') + tuner TV DVB-T - jako LCD TV

Autor: fazi <pmazurek_at_op.pl>
Data: Thu 10 May 2007 - 13:23:22 MET DST

Witam!
Mam zamiar kupic monitor panoramiczny LCD HP w22 - 22'' - parametry
5ms, kontrast 700, jasnosc 300 wg producenta, rozdzielczosc 1680x1050.
Monitor ma glownie sluzyc jako TV - bedzie podlaczony do zewnetrznego
tunera DVB-T (mieszkam w UK) firmy Gadmei przez zlacze VGA (niestety
tuner nie ma wyjscia DVI) rozdzielczosci tunera max 1280x1024 lub
1024x768, w tuner przez zlacze SVIDEO bedzie wpiete DVD do
wyswietlania na monitorze DIVXow i DVD.
Moje pytanie jest nastepujace - jak to wszystko bedzie dzialac? Tzn.
chodzi mi zwlaszcza o roznice w rozdzielczosciach - niby w opisie
tunera mam iz wspiera Widescreen ale nie wiem co to w rzeczywistosci
znaczy. Czy obraz bedzie jakos sensownie przeskalowany. Chodzi mi o to
by na monitorze byl pelnoekarnowy obraz w prawidolowych proporcjach.
Czy dobrze mysle? No i najwazniejsza sprawa - czy jakosc obrazu bedzie
zadowalajaca - wiadomo matryca monitor LCD a TV LCD to chyba inne
podejscie do sprawy...
Wymyslilem taka chybryde ze wzgledow cenowych - monitor kosztuje w
granicach 1100zl, tuner ok 300zl, a za ta cene nie kupie raczej
telewizora LCD 22'' z taka rozdzielczoscia jako monitor - czasem
chcialbym miec mozliwosc podpiecia komputera pod ten monitor.
Prosze o jakies rady - czy moj plan ma jakis sens?

Pozdrawiam
Pawel