Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 10 May 2007 - 13:09:07 MET DST

Dnia Thu, 10 May 2007 11:38:42 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Odcięcie to jedna sprawa. Wywalenie bezpiecznika jakiegoś
> na przykład. Zdarza się.

Nie wiem jak są rozwiązane te przyłącza sieciowe, ale najprawdopodobniej
zakładane są obejścia skrzynek bezpieczników, żeby takich sytuacji
uniknąć. Poza tym w obrębie lokalu i tak sieć dalej będzie działać.

> I super byłoby, gdyby moduł diagnostyczny takiej (na przy-
> kład) lodówki, zasilany z "wiecznego" akumulatora (choćby
> takiego "kondensatorowego", nad jakimi się pracuje), mógł
> zdiagnozować uszkodzenie i LANem wysłać informację do cen-
> tralki zarządzającej. W końcu efektem zwarcia może być
> pożar we wnętrzu urządzenia (nawet jeżeli zadziałają za-
> bezpieczenia) i czujnik termiczny mógłby go wychwycić w
> ciągu paru sekund. A potem, mimo niedziałającego zasilania,
> mógłby odpalić zraszacze w danym pomieszczeniu -- dalej z
> LANu, bez osobnej instalacji awaryjnej nawet.

Czekaj - sieć w obrębie lokalu dalej działa, tak? To jaki widzisz
problem?

> Ależ powód jest bardzo prosty. Lenistwo, wygodnictwo
> i brak czasu :)

O właśnie. Kto by się tam bawił w mały remont mieszkania tylko po to,
żeby nowe kable pociągnąć... kable to przeżytek ;-).

> Z tymi transferami to nie jestem taki pewien (to działa
> IIRC tylko przy małym obciążeniu komórki sieci -- w takim
> przypadku nieunikniony wzrost wykorzystania sieci spowoduje
> problemy z transferami).

ZTCP pasmo HSDPA nie jest współdzielone z GSM. Problemy będą zapewne na
styku sieci GSM i Internetu, ale mówimy o perspektywie kilku lat, a nie
o obecnych problemach z niewydolną siecią szkieletową.

> No i na komórce ogląda się wideo marnej jakości. HDTV w
> jakości telewizyjnej nie uświadczę w takim paśmie.

Ale zwykłą TV jak najbardziej tak. Poza tym jakiego pasma wymaga HDTV?
Wystarczy 100 MBit? To za trzy lata tyle właśnie będzie się transmitować
w sieci telefonii komórkowej 4G.
http://www.odigo.pl/nadchodzi_telefonia_4g_-752.html

No i jest jeszcze to:
http://wireless.computerworld.pl/news/102007.html
Też bezprzewodowe.

> Ale dalej z ograniczeniami. Ja tam stawiam na światłowody
> i transmisję bezprzewodową, z siecią zasilającą pozosta-
> wioną swoim celom.

A ja podzielam prognozy z tego artykułu:
http://hdtv.idg.pl/artykuly/53833.html

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/