Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: K <kurt76_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 10 May 2007 - 11:03:28 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Tym bardziej, jeżeli mówimy o futurystyce. W przyszłości być
> może kable antenowe i telefoniczne staną się zbędne, a wystarczy
> wszędzie doprowadzić wystarczającą liczbę par skrętki do wysoko-
> przepustowej sieci komputerowej. Telefon na VOIP po Ethernecie,
> telewizor pobierający dane z tunera Video over IP albo magneto-
> widu-serwera...

to nie jest futurystyka, osobiscie wdrozylem u siebie w domu, jest tylko
jedno ale.... do tego nie nadaje sie sprzet w aktualnej ofercie, a sprzed 5-7
lat... (coppermine i tualatin) z wyspecjalizowanymi kartami (dekodery mpeg)

no wlasnie..... moze to przesad, ale jak widze swoje paroletnie dzieci to
jakos mam opory no i niestety u mnie sie nie sprawdzilo w mieszkaniu -
przypominam glownie przesylanie strumieni audio video, jak "sie ludzie kreca
po chacie" to czesto zdarzaja sie przerwy w dosyle....

> Wiesz, Fast Ethernet niedawno też był drogi jak cholera.
> Dzisiaj scalak do jego obsługi w hurcie pewnie za $0.5 można
> dostać. Jak nie taniej... Z gigabitem zaraz będzie to samo.

dobrze, dobrze.... tego tez probowalem, tylko sprobuj kabel gigabitowy
poprowadzic listwami....

> To samo czeka WiFi. *Jeszcze* trochę kosztuje, ale już kom-
> pletne karty zaczynają być tańsze od 100 zł, a tendencja
> będzie wyłącznie spadkowa. Za dwa lata scalony interfejs WiFi
> będzie pewnie kosztował jednego dolara co najwyżej.
>
> Co do niezawodności to niestety jest to efekt oszczędności
> (eliminacja modułu MAC w scalakach i przeniesienie jego
> funkcjonalności na oprogramowanie) i kilku innych czynników.
> Mieć nadzieję, że się to zmieni po prostu na lepsze z upływem
> czasu.

wg mnie wszystkie 3 technologie beda koegzystowaly, pytanie tylko w jakim
stosunku...