Re: Pozytyw na allegro za darmo

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Thu 10 May 2007 - 10:53:21 MET DST

Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:f1uiom$nr3$3@news.onet.pl...

> Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ale koledzy, bez przesady z tą rozpaczą. Jeśli IP wskaże na właściciela
> konta - to sprawa zamknięta.
> A jeśli nie - to (być może niestety) Allegro go zapewne nie tknie - bo
> właśnie nie ma dowodu ,że to rzeczywiście kolega Łukasz.
> Tak czy owak - sprawa jest stosunkowo prosta - o ile tylko Allegro ruszy
> wystarczająco 4 litery żeby się zorientować...
> Jeśli post poszedł z innego IP - to prawdopodobnie to prowokacja - bo po
> jaką cholerę ktoś podpisujacy się imieniem i nazwiskiem miałby to robić z
> [...]

Wszystko fajnie tylko opiera sie na blednych zalozeniach:
1) kazdy user ma swoj indywidualny IP
2) IP jest niezmienny przez... hmm... no wychodzi na to ze cale zycie danego
uzytkownika
2) IP identyfikuje jednoznacznie danego uzytkownika komputera (a nie tylko
komputer)

Dobrze wiemy ze z IPkami jest roznie. W typowych osiedlowkach za NATem kazdy
z czasami nawet i kilkuset klientow wychodzi na swiat z tego samego IP.
Korzystajac z GPRSa lub hot-spotów najczesciej sytuacja wyglada podobnie.
W neostradzie, ktora ponoc ma najwiekszy udzial w rynku w Polsce, IP jest
zmienny za kazdym re-loginem (czyli najczesciej przy wlaczeniu komputera).
No i na ostatni rzut - komputer moze uzywac kilka osob. Nawet gdyby kazdy
komputer mial swoj unikatowy niezmienny IP, to skad ta pewnosc ze to akurat
ten uzytkownik stworzyl takiego posta ?

Dziwi mnie zatem fakt sprawdzania kogos po IP i w tak prosty sposob
wydawania osądów.

--
rb