utrudnienia w dostępie do dysku twardego (tylko przez "eksploruj")

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Tue 08 May 2007 - 17:15:30 MET DST

Witam!

Próbowałem z tym pytaniem na innej grupie, dla której powinno ono być
bardziej adekwatne, ale nie doczekałem się odpowiedzi. Postanowiłem
spróbować tutaj, bo na aktywności tej grupy jeszcze nigdy się nie
zawiodłem :) Mam więc nadzieję, że wybaczycie mi lekki offtopic i
pomożecie. Dzięx

Otóż nie mogę się dostać ostatnio do jednego z dysków twardych inaczej
niż poleceniem "eksploruj". Normalne podwójne kliknięcie ikony dysku w
"Moim komputerze", owocuje monitem o treści:

"E:\ Odmowa dostępu" i przycisk "OK"

Zrobiło się to nagle i niespodziewanie po wizycie z tym dyskiem u
koleżanki. Podłączyłem go u niej przez kieszeń USB do jej kompa, a
potem do mojego laptopa i wtedy sie pokazał ten komunikat. Kaspersky
Antivir nic nie znalazł. Checkdisk jakieś tam drobne błędziki chiba
usunął, ale nie wiem dokładnie, bo nie zapisał loga (albo nie wiem
gdzie szukać). Sprawdzałem też aplikacją "sprawdzanie błędów" dostępną
we właściwościach dysku i nic.

Nie mam na kompie i na laptopie innych kont użytkowników, więc
"przejmowanie folderu na własność", podane w innych postach jako
recepta na podobne przypadki, tu się chyba nie sprawdzi.
A najdziwniejsze, że polecenie "eksploruj" działa.

System WinXP SP2

Pomóżcie :(