Re: Niestabilnosc systemu - czeste resety.

Autor: \(_Sajgon_\) <LOGIN_at_SERWER.com>
Data: Sun 06 May 2007 - 23:37:01 MET DST

W ramach tzw. dorzucenia kilku groszy od siebie ...

> Wczoraj opisywałem sytuacje z resetujaca sie grafika.

Przeczytałem.

> Ale za to pojawiły sie nowe.
> Komputer bardzo czesto sie resetuje i pozniej pisze ze "system odzyskał
> stabilnosc po powaznym błedzie".

Zrób tak jak radził ci kolega Tomek czyli:

"We właściwościach systemu, na karcie Zaawansowane, w części "Uruchamianie i
odzyskiwaie" wciśnij "Ustawienia".
Odznacz "Automatycznie uruchom ponownie". Teraz będziesz widział ekrany stop
zamiast resetu, będzie podany kod błędu i czasami biblioteka która go
spowodowała."

Zamiast "brutalnego" zresetowania się komputera dostaniesz BSOD'a na którym
będziesz mogł odczytać jaki błąd zgłasza Windows (co oczywiście wcale nie
musi dać ci odpowiedzi na pytanie - dlaczego sie tak dzieje, bo niestety
komunikaty windowsa "CZASAMI" nie maja nic wspolnego z rzeczywistością ),
zrób zdjęcie błędu lub spisz bodajże 2 - 3 pierwsze linijki komunikatu i
podaj go tutaj. Może cos uradzimy.

> Geforce 6600GT - temp GPU max 80 stopni

Również mam podobną kartę z chłodzeniem aktywnym i temperatura to maks. 50
stopni. Aczkolwiek 80 stopni to jeszcze nie jest jej próg działania i
powinna nawet w takiej temperaturze pracować stabilnie.

> Skystar 2
> Karta FireWire
> Czytnik kart na USB

Na początek proponuje usunąc z komputera te 3 częsci - sprawdzic czy
problemy wystepują nadal.

W nastepnej kolejnosci lub "przy okazji" wyjmowania w/w 3 czesci -
proponowałbym klasycznie WYJĄĆ/WŁOŻYĆ karte graficzna oraz pamieci ze swoich
slotów. Przeczysc styki, sprawdz gniazda czy czasem nie dostały sie tam
jakies zanieczyszczenia (kurz itp) Być może cos sie obluzowało (brak styku)
i stad te nagłe restarty. Jako że Twój problem zaczął sie od obrazu
(ekranu) - szukałbym w pierwszej kolejnosci przyczyny w karcie
graficznej/sterownikach do niej lub w karcie DVB (Skystar).

Powodzenia.
Czekamy na rozwój wydarzeń :)

--
Pozdrawiam