Re: Procesor 3GHz i 512/1024 RAM-czy znacząco przyśpieszy pracę komputera?

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 06 May 2007 - 00:52:58 MET DST

szafir lecz nieoszlifowany pisze:
> Jestem posiadaczem 6 letniego kompa.
> Oto jego parametry:
> Intel &#174; Pentium &#174; 4 CPU 1500MHz 1,49 GHz,
> 256 MB RAM,
> RADEON 9250 128 MB,
>
> Mój komp strasznie zamula, szczególnie gdy w tle pracuje monitor antywirusowy
> Kaspersky (a jest to mało wydajny program)
>
> Chcę kupić nowy procesor 3GHz oraz pamięć 512 lub 1024 RAM.
>
> Czy nowy procesor i większa ilość pamięci RAM znacznie przyśpieszy mój komputer?
> Czy będzie dało się to zauważyć podczas wykonywania najprostszych czynności?

Dodatkową pamięć odczujesz na 100% natychmiast. U siebie miałem 256
potem 512 i w końcu 1024 - przy każdym dołożeniu pamięci to był przeskok
w jakości pracy o całą ligę. Nawet podczas otwierania okienka Mój
Komputer :).

Zmianę procesora rozważ dopiero w drugiej kolejności (jeśli po zakupie
1024 RAMu zostaną ci fundusze). Na pewno nie zaszkodzi, ale IMHO różnica
będzie mniejsza.

Jeżeli zdarza Ci się grać - zamiast procesora zmień kartę graficzną,
choćby na jakiegoś R9550.

--
Yakhub