Re: kupno pierwszego laptopa

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 05 May 2007 - 15:21:06 MET DST

news:2007050511530000@grush.one.pl...

> Sensownym testem jakości obudowy jest właśnie długotrwałe
> używanie.

Tyle, że wynik takiego testu dotyczy modelu, którego juz najczęsciej nie ma
na rynku.

> Nie ma tu sposobu na sprawdzenie nowych modeli

No właśnie, nie ma sposobu.

> poza tym jednym: ekstrapolacji na podstawie informacji
> o stanie starszych modeli po długotrwałej eksploatacji.

Dodałbym dość wątpliwej wartości ekstrapolacji. Producenci stosuja kilka
rodzajów klawiatur i obudów. Oczywiście jakieś testy zmęczeniowe,
przyspieszające naturalne zużycie można sobie wymyślić, ale nie są one w
normalnych warunkach do przeprowadzenia.

> O marnej jakości obudów słyszałem np. w przypadku Acera,
> nie mam jednak jak potwierdzić tych informacji (to tylko
> pogłoska).

Acer też stosuje różne klawiatury i obudowy. Zresztą z Acerem jest inna
historia, to firma, która padła ofiarą własnych sukcesów. Za dużym wzrostem
sprzedaży nie nadążyły możliwości serwisu, stąd nawet ten sam co u innych
odsetek usterek daje duże ilości sztuk, które zapychaja kanały serwisowe. Z
tego się w dużej mierze bierze opinia o wiekszej usterkowości Acerów.