Re: gdzie jest bios...

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sat 05 May 2007 - 13:49:50 MET DST

BETON wrote:
> Witam
> Po upgradzie a w zasadzie w czasie trwania- pod windowsem - komputer
> sie powiesił,
> Po resecie nie wstał. Próbowałem róznymi sposobami go reanimować ale
> nic nie pomaga. WIec chciałbym wylutować kość i zaprogramować- ale
> pierwqszy raz widze taką kość i nie jestem pewny cyz to bios.
> tu jest foto płyty.
> http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=2373
>

> Kawałek na lewo od układu scalonego z napisem ITE jest scalaczek z 8
> [...]

Najbardziej BIOSopodobnie wygląda coś poniżej slotu PCIe x1.
Jeśli istotnie BIOS jest w tym układzie, o którym piszesz, to jest to
pamięć Flash z dostępem szeregowym, zapewne z interfejsem SPI. Na płycie
głównej takiego cuda jeszcze nie widziałem, chciaż na kartach
graficznych używa się tego od dawna. Jest ona łatwiejsza do
programowania niż "klasyczny" Flash, ale nie ugryzie tego żaden typowy
programator pamięci równoległych.