Re: bsod, nie wiem czego wina - pomocy

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 03 May 2007 - 09:55:53 MET DST

Chiarstic Slide (aphex) wrote:
> siedze se dzis przy kompie, odpalony gmax, foobar, outlook, pare
> rzeczy w tle i flight simulator x w tle - robie scenerie dla niego.
> no i wywala mi bluescreen, nv4_disp.dll
> od 7 dni gram codziennie w stalkera po jakies 2-3h i nic nie było źle,
> odpalałem po wymianie sprzętu 4 razy memtesta86 oraz goldmemory
> na 7h, także testowałem przez 8-10h w orthos i nic, temperatury
> w normie, cpu e6400 podkrecony na 3080mhz (fsb 386mhz), pamieci
> chodza synhro (775mhz), nie zmieniałem napiecia ani dla cpu ani pamięci.
> wg. everest cpu (1,33v), ram geil-800 (1.94v), zasiłka dosyć mocna.
> [...]

Reasumując: używasz sprzętu znacznie poza zakresem parametrów roboczych
dozwolonych i gwarantowanych przez producentów procesora, płyty głównej
i karty graficznej, sprzęt nie działa i szukasz winnego.

Odpowiedź jest zwykle b. prosta. Przyczyny błędnego działania sprzętu
należy szukać pół metra przed ekranem. Ew. jeszcze pół metra poniżej.