Re: prosba o opinie - skladak kompa

Autor: Richma <richma_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 May 2007 - 20:12:59 MET DST

Użytkownik "IKA" <ika_niematutajnic_@o2.pl> napisał w wiadomości
news:f17r2d$fik$1@news.dialog.net.pl...
> Witam wszystkich Czytaczy :)
> Jako, ze ostatni moj komp ma juz chyba ze 2-3 lata wiec troszke
> wypadlem z obiegu i nie bardzo wiem "w czym sie teraz chodzi".
> Kolega poprosil mnie o pomoc w wyborze i zlozeniu kompa w cenie
> 1300-1400 zł (sama buda bez peryferii).
> Komp ma miec typowe domowe zastosowanie (filmy, muza, jakies gry,
> net itp)
>
> Wymyslilem cos takiego wiec prosze o opinie czy da rade:
> proca: Athlon 64 x2 4600+ AM2 Box (bedzie juz z wentylem) - 415zl

Zastanów się nad:
Athlon 64 x2 3600+ - 245 zł, zysk 170 zł przy stracie ogólnej
wydajności poniżej 20 % no i wymiar 65 nm,
w tej konfiguracji i zastosowaniach wystarczy,

> plyta: Asrock AM2NF6G VSTA nForce - 195zl - plyta z grafa, wiem, ze
> troszke uboga ta grafa a budzet napiety (w razie czego zawsze mozna
> ja wywalic i kupic cos lepszego z lepsza grafa te dwie stowy to
> jeszcze nie majatek i narazie musi chyba starczyc, a moze macie
> jakies lepsze propozycje?

Zwróć uwagę na płyty z układem:
Typ chipsetu AMD 690, w tej chwili najnowocześniejszy ze zintegrowaną
grafą,
w niedługim czasie powinien być ich wysyp :)
np.: Gigabyte GA-MA69VM-S2 s.AM2 AMD690V, zastrzegam od razu, że nie
wiem jak się sprawuje
cena 239 zł

> pamieci jakies nonemy OEM-y DDR2 512 MB PC-2-5300 (667Mhz) - x2
> stuki - przy obecnych cenach moze bym namowil kolege na 4 sztuki po
> 512 MB? - cena za 1 szt 75 zł

Brałbym 2x1 GB teraz, albo 1x1 GB i za jakiś czas (kasa :) ) dokupić
taką samą

> HDD - Seagate 250 GB SATA II 16MB - 235 zł - nie wiem, ale mialem
> chyba tej firmy juz z 20 dyskow na zadnym sie nie zawiodlem, tsad te
> przywiazanie do marki ;)
>
> nagrywarka DVD - mozecie cos zaproponowac - LiteOn, NEC, LG
> wszystkie w cenie okolo 110 zl - tutaj dosqwiadzczenia mam przykre,
> mialem i NEC-a i LiteOna i kazda miala jakies cos (po rocznym
> uzywtkowaniu)

może LG, wg mnie napędy LG sypią się po 3-4 latach

> no i teraz obudowa - jakies blachy za 59 zl + zasilka Huntkeya
> HK-400AP - 249 zł - tutaj tez moze jakies sugesteie mile widziane
> ale mialem pare juz tych Huntkeyi i co marka to marka a umiłowanie
> ciszy jest w cenie.

a może:
Arctic Cooling Case Silentium T2 - 315 zł,
Brat taką posiada i sprawuje się świetnie, poczytaj o niej w necie,

> no i to chyba wszystko wynosi razem 1413 zł

Nie liczyłem, ale przy procku 3600+ będzie podobnie

> ceny sa z prolina bo kolo chcialby to na jakies raty wziasc wiec w
> razie jakiej pomocy (na co licze) to bede sie opieral na cenach i
> dostepnosci podzespolow z tej firmy.

Mają dobre ceny, u nich zamawiałem 2 lata wstecz kompa dla Brata,
który do dzisiaj pracuje OK.
Sam myślę nad podobną konfiguracją dla siebie, tylko mi potrzeba
płyty, kóre mają 3-4 sloty PCI,
dlatego czekam. Ceny podzespołów już dużo spadły dlatego robi sie
najlepszy czas na zakupy :)

--
Richma