Re: Wypasiony 8-bitowiec ???

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 02 May 2007 - 19:39:08 MET DST

Mariusz Kruk napisał(a):

> Nie "bez ZX", tylko prawdopodobnie chodzi Ci o model ZX80 albo ZX81.
> I żaden z nich nie był spectrumem.

Miałem kiedyś okazję się tym także pobawić. :) Jeśli mnie pamięć nie
myli komputerek miał z tyłu przypięte rozszerzenie pamięci, ale nie
pamiętam ile mu to dodawało... 8? 16? 48? Pamięć już zawodna...
Klawiaturę to miało bajerancką - robiła wrażenie w pierwszym kontakcie
(wyglądało jakby klawisze były "nadrukowane" na płaskiej powierzchni i
wystarczyło dotknąć odpowiedniego pola) ale po chwili zabawy był to
nieco wkurzające i już zaczynało się kochać chwiejne klawisze spectrum. :)

Tylko teraz ciężko mi to coś nazywać komputerem - bardziej skłaniał bym
się w kierunku programowalnego kalkulatora bez wyświetlacza, z
możliwością podłączenia do TV. I bynajmniej nie chodzi mi o same
możliwości, co oprogramowanie - ZX Spectrum był tylko trochę lepszy, ale
miał całą masę rozmaitego softu - w tym rozrywkowego i "użytkowego". ;P