Re: Formatowanie dysku pod system & RAID 0

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Tue 01 May 2007 - 19:32:37 MET DST

On 1 Maj, 18:36, "Jurek" <jurekkowals...@gazeta.pl> wrote:

> A nie lepiej zrobić RAD z wszytkich dysków, będzie elegankco i szybko

może i lepiej ale bezpieczniej będzie RAID 0 + 1 SATA ;-) Wszystkie
programy i tak będę skierowane ma RAID więc tej jeden solo dysk raczej
nie wpłynie na wydajność systemu. Poza tym mam 2 dyski RAID Edition i
jeden zwykły (YAMO, YAMO... zaczne ponownie kupować w TechData). Z
drugiej strony w każdej specyfikacji RAID 0 piszą o niebezpieczeństwie
uszkodzenia danych (pad jednego dysku). Od kiedy mam PC nigdy nie padł
mi dysk. Może dlatego, że nie oszczędzam na nich. Kiedyś były to
Segate U5 i U6 ze względu na cichą pracę ale były problemy z łączeniem
ich na jdenej taśmie. Okazało się po zmianie płyty, że to sobie stary
kontroler nie radził. Od jakiegoś czasu kupuję wyłącznie WD. Są
głośniejsze ale szybsze i bezpieczne. Więc można zrobić RAID 0 i spać
spokojnie przez min 5lat (co tyle mimo wszystko wymieniam dyski na
nowe). Ale jak już robić porządny RAID to 10 ;-) Szybko, bezpiecznie i
elegancko ;-) Tylko pytanie po co w domowym kompie? ;-) W firmowym,
gdzie pracują bazy danych, domeny - jak najbardziej ale w domu jako
dyskRAID wół roboczy (przestrzeń) dla aplikacji GFX i MM? Nie opłaca
się ;-)