Re: benq czy acer?

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Tue 01 May 2007 - 09:45:03 MET DST

> I ja sie z Toba zgadzam w 90% ;) Tyle, ze tak sie akurat sklada, ze ja sie
> troszke zajmuje sprzedaza sprzetu, a w tym i laptopow. Sprzedalem
> kilkanascie Acerow (glownie wlasnie tych najtanszych) dwie Toshiby i dwa
> Asusy. Lenovo od niedawna potanialo na tyle kozystnie ze warto sie
> zainteresowac ta marka.

pytanie na ile cena odbije sie na jakosci:)
jakos w N100(200) mi nie pasuje obudowa, troche badziewna. o wiele lepiej
wyglada HP z tanszych modeli i Asus. taka moja opinia:)

> Moze to niewiele, ale okazalo sie, ze wypasiony Asus padl po bodajze dwoch
> mies.

powiem tak, kazdemu sie zdaza. nam padl Intel Xeon w serwerze IBMa :)
jakies 2 miesiace po instalacji:) nie ukrywam ze sie zdziwilismy:)

> Acery do dzis chodza i sprawuja sie swietnie. Najlepszym przykladem jest
> moj sprzet, ktory to czasem targam na dachy, by zmierzyc sygnal...
> mrzawka/dym z komina/mega niskie/wysokie temperatury-sprawuje sie jak na
> poczatku. Jedynie obudowa lakko porysowana, ale to na wlasne zyczenie, bo
> w torbie rzepy mialem ostre i ... ;) Z tym, ze wiekszosc aktualnie
> produkowanych laptopow ze srebrna obudowa ma ta przyleglosc-tzn. rysowanie
> sie obudowy.

gartuluje:)
ja ostatnio czyscilem w srodku T40 ktora wrocila z emiratow arabskich i
tamtejszych postyni:)
ehhhhh wygladala w srodku i na zew nie fajnie:)

> Inna kwestia ktora swiadczy o jednak jakiej takiej jakosci to bateria,
> ktora wciaz trzyma ok 3 godz. z WLACZONYM WiFi. Fakt faktem, ze jest w nim
> mniejsza matryca o 1", ale bateria jest kilka razy w tygodniu
> rozladowywana/ladowana - trwa to juz 1,5 roku.

tu oprocz bateri wiele zalezy od uzytkownika....
mam T30 w ktorych baterie jeszcze sporo trzymaja a jeden uzytkownik T40 mowi
ze mu 5 min trzyma. koledzy ktorzy maja stare T21 maja mniejsze problemy z
bateria niz on:)

>Jak niedawno sie okazalo, nawet Sony w Vaio / Dell / Apple / Toshiba (i
>chyba Lenovo, ale pewien nie jestem) mialy wrecz wadliwe baterie, ktore
>trzeba bylo wymieniac.

IBM(Lenovo) napewno. my jedna w T43 zmienialismy. to ta z wybuchowych bateri
produkowanych przez Sony.

>Wierz mi, ze zgadzam sie z Toba, iz Acer wypuszcza niektore modele zupelnie
>nadajace sie dla dziecka do zabawy, ale nie wszystkie serie sa
>beznadziejne. Sa modele drozsze w ktorych jest jednak zachowana pewna
>jakosc produktu, ale nie dziw sie rowniez, ze laptop za 1500-2000zl Netto
>nie bedzie szczycil sie wzorem jakosci.

zgadzam sie, nie oczekuje za 2000 netto IBMa seri T:)

> [...]
> PC.Ale tez nie popadajmy w skrajnosc, ze co drugi zakupiony laptop sie
> psuje, bo co jak co, ale jednak technologie mobilne sa bardziej odporne na
> uszkodzenia (po za LCD), jak i sa produkowane z jednak badz co badz
> sprawdzonych podzespolow. Czesto sam urzytkownik laptopa jest sam sobie
> winien psujac nieswiadomie sprzet a pozniej ma pretensje do producenta-np.
> wnosi z mrozu laptopa do goracego pomieszczenia i od razu go uruchamia,
> albo rzuca sobie nim na tylnie siedzenie samochodu, albo pomimo wysokiej
> temperatury dalej torturuje go jakas gra...

tu sie zgadzam, ale nawet nasi uzytkownicy ktorzy potrafili rozwalic matryce
w T43 nie sprawiali takich problemow z serwisem jak Acery padajace ot tak
sobie.
mam starszny uraz do serwisu i dostepnsci czesci do Acera.

> Konkludujac, aktualnie wiekszosc marek wyrownala sie cenami i
> mozliwosciami, tak wiec Acer nie jest dzis juz jakims wzorem niskich cen,
> ale pamietam jeszcze tak niedawno, ze to wlasnie Acer mial najtansze
> laptopy, a te same konfiguracje u innych producentow kosztowaly nie
> 200-300zl wiecej, ale czasami nawet i 1000zl.

tu sie zgodze. dawniej tak.
ale w obecnej sytuacji juz bym niemyslal nad Acerem, nie sa tak
konkurencyjni jak 2-3 lata temu.

> Pozdrawiam i zycze, by te Acery juz Ci sie nie psuly :D

dzieki:)
powoli je wymieniamy przy kolejnych wiekszych awariach:)
jeden juz dostal zamiast Acera T60:)
ehhhhh sie nacieszyc niemoze:)

--
pzdr