Re: benq czy acer?

Autor: HawkEye <HawkEye_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Tue 01 May 2007 - 00:24:02 MET DST

> ja nadal upieram sie przy tym ze lepiej szukac czegos lepszej marki niz
> Acer, nawet jesli trzeba dolozyc 200-300 zł

I ja sie z Toba zgadzam w 90% ;) Tyle, ze tak sie akurat sklada, ze ja sie
troszke zajmuje sprzedaza sprzetu, a w tym i laptopow. Sprzedalem
kilkanascie Acerow (glownie wlasnie tych najtanszych) dwie Toshiby i dwa
Asusy. Lenovo od niedawna potanialo na tyle kozystnie ze warto sie
zainteresowac ta marka. Moze to niewiele, ale okazalo sie, ze wypasiony Asus
padl po bodajze dwoch mies. Acery do dzis chodza i sprawuja sie swietnie.
Najlepszym przykladem jest moj sprzet, ktory to czasem targam na dachy, by
zmierzyc sygnal... mrzawka/dym z komina/mega niskie/wysokie
temperatury-sprawuje sie jak na poczatku. Jedynie obudowa lakko porysowana,
ale to na wlasne zyczenie, bo w torbie rzepy mialem ostre i ... ;) Z tym, ze
wiekszosc aktualnie produkowanych laptopow ze srebrna obudowa ma ta
przyleglosc-tzn. rysowanie sie obudowy.

Inna kwestia ktora swiadczy o jednak jakiej takiej jakosci to bateria, ktora
wciaz trzyma ok 3 godz. z WLACZONYM WiFi. Fakt faktem, ze jest w nim
mniejsza matryca o 1", ale bateria jest kilka razy w tygodniu
rozladowywana/ladowana - trwa to juz 1,5 roku. Jak niedawno sie okazalo,
nawet Sony w Vaio / Dell / Apple / Toshiba (i chyba Lenovo, ale pewien nie
jestem) mialy wrecz wadliwe baterie, ktore trzeba bylo wymieniac. Wierz mi,
ze zgadzam sie z Toba, iz Acer wypuszcza niektore modele zupelnie nadajace
sie dla dziecka do zabawy, ale nie wszystkie serie sa beznadziejne. Sa
modele drozsze w ktorych jest jednak zachowana pewna jakosc produktu, ale
nie dziw sie rowniez, ze laptop za 1500-2000zl Netto nie bedzie szczycil sie
wzorem jakosci. Co do gwarancji i supportu-tez sie zgadzam, ze w laptopach
JEST to wazne, bo to zwarte konstrukcje, ktorych sami nie wymienimy tak jak
w zwyklym PC.Ale tez nie popadajmy w skrajnosc, ze co drugi zakupiony laptop
sie psuje, bo co jak co, ale jednak technologie mobilne sa bardziej odporne
na uszkodzenia (po za LCD), jak i sa produkowane z jednak badz co badz
sprawdzonych podzespolow. Czesto sam urzytkownik laptopa jest sam sobie
winien psujac nieswiadomie sprzet a pozniej ma pretensje do producenta-np.
wnosi z mrozu laptopa do goracego pomieszczenia i od razu go uruchamia, albo
rzuca sobie nim na tylnie siedzenie samochodu, albo pomimo wysokiej
temperatury dalej torturuje go jakas gra...

Konkludujac, aktualnie wiekszosc marek wyrownala sie cenami i mozliwosciami,
tak wiec Acer nie jest dzis juz jakims wzorem niskich cen, ale pamietam
jeszcze tak niedawno, ze to wlasnie Acer mial najtansze laptopy, a te same
konfiguracje u innych producentow kosztowaly nie 200-300zl wiecej, ale
czasami nawet i 1000zl.

Na koniec porownam Acera do Fiata ;) Wiadome, ze Fiat nie slynie z jakosci
swoich aut. Kazdy z Was wolalby od razu mercedesa i to najlepiej klasy S ;)
Ale realia sa takie, ze auta Fiata sa po prostu tanie i latwo dostepne. Ktos
woli doplacic troszke wiecej, to kupi jakiegos zabojada(o identycznej
funkcjonalnosci) lub Forda (FS), a jesli lubi "jakosc" to pewnie polasi sie
na VW (Toshiba? ;)) A ja osobiscie kocham Volvo(moze byc chociaz
S40)(lenovo? ;) - w koncu szwedzka blacha najlepsza na swiecie, a Lenowo
maja tytanowe ramki ;D), ale ze niestety mnie na niego nie stac, to wciaz
musze jezdzic wytluczonym Seicento ;)

Pozdrawiam i zycze, by te Acery juz Ci sie nie psuly :D