obudwa, zasilacz, wiatrak - cisza

Autor: Marcin Biegan <aragon_at_usunto_student.agh.edu.pl>
Data: Tue 01 May 2007 - 06:08:40 MET DST

Witam

Nadszedł czas na upgrade sprzętu. Do nabycia na pewno Core 2 Duo E6600,
prawdopodobnie asrock 4Core-Dual i reszta ze starego kompa, czyli aktualnie gf
7600gs agp (ew. może pokuszę się o lepszą płytę, kartę graficzną na pci-e i
większą modernizację, zobaczy się).

Do tej pory moje komputery miały praktycznie najtańsze obudowy z cieniutkiej
blachy i kiepskie zasilacze, które kompletnie nie pomagały w wyciszeniu
ustrojstwa. Zasilacze dodatkowo straszyły sfajczeniem wszystkiego w razie
jakichś przepięć. Dyski się zdudniały, obudowa wibrowała, paskudztwo. Aktualnie
mam dość fajny wiatrak na CPU (ok 1000rpm), 2 wiatraki zasilane z 5V, reszta
chłodzona pasywnie. I buczy. Głownie chyba dyski.

Mógłby ktoś polecić wymieniony w temacie tandem (obudwa,zasilacz,wiatrak na
cpu), który pozwolił by na uzyskanie niesłyszalnego kompa? Do przeznaczenia na
te rzeczy coś w okolicach 600zł, ale jeżeli trzeba będzie dorzucić trochę, to
jakoś przeboleję. Ogólnie - cisza jest priorytetem.

obudowa: Póki co w oko wpadł mi Antec P180, ale drogie to troche. Inne
propozycje? Co do wyglądu, to preferuję raczej brak wodotrysków.
zasilacz: Moc wystarczająca dla cpu, gf 8800 (nie mam, ale kto wie...),
jakiegoś dvd, może jakiegoś overclockingu (ale bez przesady).

Wszelkie opinie mile widziane.

PS. jest jakaś inna, lepsza płyta główna dla core 2 duo i karty na agp?

--
pozdrawiam
Marcin Biegan