Re: Czy takie HP to normalna firma?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Tue 24 Apr 2007 - 17:29:09 MET DST

"MojoJojo" f0jtap$sfe$1@inews.gazeta.pl

> Strategia HP jest od lat taka sama wciśnij klientowi drukarkę po
> kosztach zjedz go na tonerach i akcesoriach do golusieńka.

Proponuję Amidruk. Nawet do stosunkowo najdroższych Lexmarków można tam
kupić atrament niemal za darmo -- na przykład pamiętam 160 złotych za litr.
Na dodatek AmiDruk bierze na siebie odpowiedzialność za ewentualne szkody
wyrządzone swoim atramentem. Poniżej link do owych 160 złotych za litr
czarnego tuszu 16/17 do Lexmarka:

 http://www.drukowanie.net/product_info.php?cPath=48_49_54_50_51_42_69_45_86_66_103_81_72_84_73_91_74_57_59&products_id=20130

I namiar na samą AmiDruk: http://www.amidruk.pl/

Oczywiście do HP i innych też tam można tanio kupować.

I zapewne odezwą się ci, którzy sprzedają lub kupują
jeszcze taniej i też z gwarancją niepopsucia drukarki.

-=-

HP (nawet nie wiem, jak się to teraz nazywa -- kiedyś nazywało się
to Heweltt Packard, później HP-Compaq czy jakoś podobnie) to firma
polityczna -- ostoja państwa czy rządu USA. W pewnym sensie finansowe
przedłużenie którejś z tych organizacji. Niegdyś była to rodzinna
(Hewlettów i Packardów) firma najwyższych lotów, produkująca na
przykład sprzęt pomiarowy czy komputerowy, teraz raczej własność
,,narodu'' USA o ponadprzeciętnej wartości dla tegoż narodu.

I zapewne nikt z przeciętnych ludzi nie wie, jaka jest strategia tej firmy.

Podobnie i nikt z przeciętnych ludzi nie wie, jak wyglądała sprawa amerykańskich
urzędów do spraw ,,bezpieczeństwa informatycznego'' w chwili wydawania stosownych
dyrektyw dotyczących bezpieczeństwa komputerowego/dyskowego. Dyrektyw, do których
nadzwyczaj łatwo dostosował się wówczas M$. (oczywiście sugeruję, że to M$ był
tych dyrektyw wnioskodawcą, nie zaś tylko ich wykonawcą czy realizatorem)

Wracając do HP i jej drukarek -- podejrzewam, że nikomu w HP nie zależy na drukarkach.
W pewnym sensie mogliby je rozdawać za darmo, Gra toczy się tam o stawkę zdecydowanie
wyższą, a nabiurkowy sprzęt Kowalskiego czy innego wschodniego ,,partnera'' stanowi
jedynie przykrywkę do polityki zasadniczej HP. Przypomnę może, że HP wchłonęła przed
paru laty Compaqu, a Compaqu wcześniej wchłonęła legendarną DEC, z którą współpracował
ostatnimi czasy (lata dziewięćdziesiąte) M$ i z której wywodzi się sam Gates.

Oczywiście nie snuję tu domysłów typu ,,HP to firma szpiegowska na kształt Xeroxa,
który szpiegował radzieckie ambasady pod przykrywką współpracy kserokopiarkowej'',
ale twierdzę, że prawdziwego oblicza firmy HP nie poznamy jeszcze przez wiele lat.
Wiadomo tylko, że połączeniu HP i Compaq sprzeciwiały się rodziny założycieli HP,
tyle tylko, że sprzeciwiały się bezskutecznie -- nie miały stosownych pakietów
kon_trol_nych ;) w swych rękach.

-==-

Jeśli ktoś zna miejsce, w którym można kupować tusze do Lexmarków taniej
niż w AmiDruku -- chętnie skorzystam. AmiDruk po prostu wyświetliła się
jako jedna z pierwszych firm oferujących te tusze.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'