Re: Celeron D 2,26 i chlodzenie

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 24 Apr 2007 - 17:12:06 MET DST

"PK" <pinus@epf.px> wrote in message
news:f0l3bf$pin$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Kilka dni temu zrzucilem wiatrak i radiator ktory byl w pudelku z tym
> prockiem bo bylo stanowczo za glosno (chodzil na 3300 obr)
> Wskazania programu monitorujacego temperature byly dokladnie takie same.
> Otoczenie jest normalne_chlodne, obudowa ma cala tylna scianke
> perforowaną.

To nic nie daje, dopoki nie wypychasz powietrza na zewnatrz. Wentylator
zasysa powietrze z wnetrza, w wiekszosci to samo, ktore przed chwila
przelecialo przez radiator.

> Temperatura MB to ok 35C.
> Jedyne co zyskalem to cisze i w sumie o to mi chodzilo.

No to nie ma sensu sie tym przejmowac.

> O ile mi wiadomo to do ok 70C nie ma sie co martwic ale jak czytam ze
> ktos ma na procku 30-40C to zastanawiam sie jak to sie robi.

Zasilacz costam wyrzuca w tyl, ale jak sie chce miec lepsza wydajnosc
chlodzenia, to nic nie pobije wiatraka na tylnej sciance lub tunelu.
Jesli masz miejsce na bocznej sciance to zrob sobie tunel i bedzie
poprawa wydajnosci, bez zadnego efektu dzwiekowego.

Bez tego nie mozesz praktycznie przez dluzszy czas obciazac procesora.
Gdybys korzystal np. 20h na 100% to pewnie cieplo zaczelo by sie
kumulowac i procesor sie by przegrzal. Dopoki robisz jakiekolwiek przerwy
to czas tej kumulacji jest zbyt dlugi zeby zaobserwowac slabosc
chlodzenia.