procesory energooszczędne?

Autor: Reetah <reetah_at_reetah.org>
Data: Wed 18 Apr 2007 - 21:22:57 MET DST

czy ktoś mógłby mnie oświecić w sprawie trybów pracy z oszczędzaniem
energii wprowadzonych we współczesnych procesorach?

zależy mi na zbiorczym ujęciu zagadnienia zarówno od strony sprzętowej:
które procesory/płyty wspierają ww. rozwiązania, jak i programowej: czy
potrzebne są jakieś specjalne sterowniki, czy sam system operacyjny tym
zarządza?

będę również wdzięczny za wszelkie opinie czy faktycznie te tryby pracy
przyczyniają się do odczuwalnego zmniejszenia zużycia prądu.

ogólnie chodzi mi np. o sytuację, aby komputer przeszedł w stan
czuwania/pracy na ćwierć gwizdka, ale bez odłączania np. obsługi sieci.
niestety, moja obecna konfiguracja bazująca na wysłużonym PIII zna tylko
głęboki stan uśpienia stand-by, w którym odłącza wszystkie komponenty z
wyjątkiem pamięci.

Reetah