Padniety Dual Core?

Autor: Marek <spam_at_spam.pl>
Data: Thu 12 Apr 2007 - 12:56:37 MET DST

Hej wszystkim,
mam taki problemik, ze po wrzuceniu Pentium D 915 (2x2.8 GHz, FSB 200Mhz) w
ASUS'a P5P800 SE wszystko niby chodzi dobrze... postanowilem sprawdzic dla
100% pewnosci i na tapete leci Prime95. I co widze? "Hardware failure
detected". Taki sam problem jest przy SuperPI... tez sypie bledami podczas
liczenia.

To tez mysle w czym moze byc problem.

1.) Pamiec... odpalilem MemTest'a na noc... 2GB w Dual'u, przelecialo 16
razy - zero bledow. Czyli jest ok. Sa to 4 kostki TwinMOS'a 512 (CL2.5).
Idą w configu 2.5-4-4-8 na 2.75V. Na 2.5-3-3-8 dzieje sie to samo...
zreszta MemTest'a zdaje w obu przypadkach tak ze pamięci są ok.

2.) Zasilacz... mam HuntKey HK-400AP (400W) i udalo mi sie zalatwić drugą
taką samą sztukę od kumpla, przepialem je miedzy soba i dzieje sie to samo.
Napiecia trzyma bardzo stabilnie:
Vcore ustawione na 1.30V... trzyma 1.30V
12V trzyma 12.09V
3.3V trzyma 3.20V
5V trzyma 5.09V
Przy zapodaniu max obciazenia nie zmienia sie to jakoś specjalnie, tak że
zasilacz jest w porządku.

3.) Chlodzenie procesora... Ninja Scythe. 37 stopni IDLE, 52 stopnie przy
max obciazeniu i zamknietej obudowie przez ok godzine.

4.) konflikty interesow? Wypialem z kompa wszystko zostawiajac tylko k.graf
(ta jest mało prądożerna - FX5200) + twardziel z ktorego startuje system.
Nie pomaga.

5.) wepne starego celerona D 336 - problem znika.

6.) plyta (ASUS P5P800 SE) sie moze wydawac starawa... jednak w supporcie
ASUS'a wyraznie widac, ze procesor Pentium D 915 bardzo dobrze wspolpracuje
z ta plyta od biosu 803 (taki mam - i jest to bios najnowszy)

7.) mysle sobie.. może tylko 1 rdzen jest padniety. Wrzucam wiec najpierw
liczenie tego prime'a na 1 rdzen, a potem na 2gi... i co? Dziala dobrze! Na
jednym i na drugim. Pieprzy sie jak ma ustawione wykonywanie jednego
procesu Prime'a na obu rdzeniach równoczesnie (CPU1 i CPU2 - dzieli sie
miedzy nimi po polowie, zuzycie procesora 50%). Bo oczywiscie jak odpale 2
Prime'y 95: jeden na pierwszym rdzeniu, a drugi na drugim to też oba idą
bezproblemowo (zuzycie procesora 100%).

8.) przeinstalowanie systemu - nie pomaga. Windows XP PRO Sp2 PL. Innych
nie biore pod uwage - bo na tego mam licencje. Zreszta przeinstalowanie
systemu było bezsensu bo na celeronie wszystko biega ładnie.

Moze ktos ma pomysł w czym jest problem? Moze cos pominąłem. Bo moje
podejrzenia lecą już tylko i wyłącznie na procesor, albo na skopaną obsługe
multitaskingu w windowsie. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo mi tu już
ręce opadają.

Poki co juz 6ta godzine leci test 2prime'ow podzielonych na zasadzie:
pierwszy prime na pierwszy rdzen i drugi prime na drugi rdzen. Póki co
żadne błędy nie wyskoczyly. Jak włącze prime'a dzielonego to błąd wyskakuje
zwykle po paru sec do kilku minut.

Pozdrawiam
Marek