Re: Kable 40m USB AV Fire-Wire

Autor: hefal <hefalumpikWYTNIJ_at_TOo2.pl>
Data: Sat 07 Apr 2007 - 15:47:20 MET DST

Użytkownik "SinusX" <sinusx@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1175946250.069233.60260@n59g2000hsh.googlegroups.com...
> Witam
> Poptrzebuję stworzyć kabel usb, Firewire oraz zwykły czincz 40m. Czy
> znacie jakieś gotowe wzmacniacze, ukłądy które pozwolą na coś
> takiego.
> Wydaje mi się że zwykły hub aktywny usb nie poradzi sobie z tym. Czy
> są jakieś uniwersalne gotowe cyfrowe wzmacniacze ?

* Co do Firewire - zależy czy 1394a (FW400 - starszy) czy 1394b (FW800 -
nowszy). Generalnie FW400 to max. 72 m. kabla, podzielonego na max.
16 odcinków (przedzielonych aktywnymi wzmacniaczamy/hubami) każdy
max. 4,5 m. długości. FW800 jest do komunikacji na większe odległości
lepsiejszy i pozwala na uzyskanie S100 (czyly 100Mbps) przy 100m.
Niedługo wejdzie 1394c, który przy 100m. pozwoli na 800Mbps.
Generalnie wszystko opisane masz tutaj:
http://developer.apple.com/documentation/HardwareDrivers/Conceptual/HWTech_FireWire/index.html

Co do USB to trzebaby rozejrzeć się za porządnymi aktywnymi wzmacniaczami.
Szukaj pod USB extender działające w oparciu o CAT5 (skrętkie). Np. taki:
http://www.vpi.us/usbc5.html

Co do chinchy - chcesz słać sygnał cyfrowy czy analogowy?
Jeżeli analogowy to musisz zastosować kabel 3 żyłowy "mikrofonowy"
oraz di-boxy zmieniające sygnał niesymetryczny (jakim jest dwużyłowy
sygnał w gniazdku chincha) na symetryczny (czyly trzypinowy - gdzie
sygnał płynie w 2 żyłach tyle, że w jednej z odwróconą polaryzacją).
Di-boxy aktywne, bo przy 40m. można już obserwować straty.
Jeżeli cyfrowe - to się nie znam ;)

ZDrawim.