Re: *Całkowite* odizolowanie PC (z WiFi) od fal radiowych

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 06 Apr 2007 - 13:23:47 MET DST

** Bugatti wrote:

> Tak ale to mija się z celem ...

Nie no można kablem podpiąć.

> Zgadza się - są protokoły transmisji WEP,

WEP to raczej odpada, do złamania w kilka minut.

> WPA-PSK

Ponoć wystarczy kilka GB danych (przechwycić) aby złamać.

> ale mi chodzi o fizyczno-chemiczne zatrzymanie fal
> elektromagnetycznych płynących w eter.

Co jest całkowicie bez sensu, z kilku względów:

1. Zawsze może się zdarzyć, że ktoś ma mocniejszą antenę, czy jakieś
dziwne nieprzewidziane warunki się pojawią (np. ktoś otworzy drzwi). :)

2. Nie ma to sensu z ekonomicznego punktu widzenia - taniej będzie użyć
silnego szyfrowania transmisji, czy kabla, czy obu.

Ergo: lepiej się skupić na zabezpieczeniu transmisji szyfrowaniem (np.
WPA-PSK i dodatkowo jedyny ruch przez VPN) niż bawić się w malowanie
czy ekranowanie pomieszczeń.