Re: Dziwne "coś" na układzie karty graficzmej

Autor: Trolu <trolu_at_nigdzie.pl>
Data: Tue 03 Apr 2007 - 10:14:21 MET DST

Użytkownik "sympatyk" <sympatyk@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1175582270.925568.219360@l77g2000hsb.googlegroups.com...
Nie mam lepszego aparatu a ten którym robiłem zdjęcie chyba
na wyrost można by takowym uznac, heh

ale wpadłem na pomysł że użuję kamerki aby wam to lepiej pokazac:
http://www.dnet.pl/~lukaszs/temp/x1950pro2.jpg

to jest taki jakiś chyba rodzaj gąbki o grubości 1mm,
i tak jak to widac na pierwszym zdjeciu, mozna ja
swobodnie odginac/usunac z ukladu calkowicie.

Nie wiem po co to cholerstwo tam fabrycznie zalożono,
instrukcja nic nei wspomina o sciaganiu tego czegos z karty,
a mi sie wydaje ze ta "gąbka" zwyczajnie sie stopi przy graniu w jakas
gre...

Nie jestem 100% pewny, ale podejrzewam, że to NIE JEST na procesorze
graficznym, tylko na mostku RIALTO - czyli odpowiedniku nvidiowego HSI. Ten
Radeon jest natywnie przystosowany do pracy na PCI-E i żeby mógł pracować z
AGP musi mieć dodatkowy scalaczek, który "tłumaczy" te dwa interfejsy.
Podobne zadanie spełnia mostek HSI na nowszych kartach nVidii, tyle że HSI
się dosyć mocno grzeje i dlatego ma radiator. Nie wiem jak to jest z RIALTO,
ale pewnie radiator nie jest konieczny skoro tutaj go nie ma. A tą gąbkę ja
bym zostawił - scalak jest na odwrocie karty i prawdopodobnie ma ona za
zadanie zabezpieczyć układ przed uszkodzeniem podczas wkladania karty do
sąsiedniego slotu/radiatora procesora jeśli AGP jest tak jak zwykle
pierwszym slotem od góry.

Sam układ graficzny na pewno jest chłodzony, radiatorem i wentylatorem
znajdującym się po drugiej stronie karty.

Pozdrawiam,
Trolu