Re: diagnostyka sieci

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Wed 28 Mar 2007 - 09:44:29 MET DST

takeshin nastukał(a):

> switche są 100Mb (przynajmniej taki model)
> nie wiem jak sprawdzić, czy działają na 100

Podaj dokładny model

> coś mi tam jeszcze nie pasi
> na przykład, na jednym z kompów
> wyjątkowo długo szuka innych kompów w grupie roboczej,
> wszystko się wolno dzieje,
> nie tylko w przypadku kiedy wszyscy pracują

Poszukaj info o lmhosts i jeśli IPki w siecisą statyczne i pewnie latami
niezmieniane, to może wystarczy przygotować taki pliczek na każdy komp.

> wyłączyłem już limity za pomocą xp antispy,
> nie wiem, czy to coś da

Na to nie pomoże...

> może sieciówka coś szwankuje?
> może jakieś ustawienia są nie tak?
> można to wszystko jakoś pomierzyć?
> pingami?
> traceroute?

Sprawdź we właściwościach połączeń na ile chodzą połączenia. Sprawdź kabelki
sieciowe. Przy słabej sieci zmniejszenie prędkości połączenia potrafi
poprawić jego prędkość efektywną. Spróbuj wymienić patchcorda.

> co byście robili na moim miejscu?

Uciekali stamtąd ;-)

{XP Home... brrr... ;-)}

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...