Re: Zestaw uzupełniająy

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Tue 27 Mar 2007 - 12:43:05 MET DST

Grzegorz Brycki napisał(a):
> Hahah! w końcu ktoś zrozumiał o co mi chodzi. 2 GB RAMU? Do czego? Do
> najnowszej wypasionej VISTY i jakiejś GRY?

W przemysł muszą być wpompowywane pieniądze, dlatego istnieje mechanizm
przekonywania niezorientowanych ludzi że MUSZĄ mieć gigabajty ramu,
bardzo szybki procesor i miliardpotokową kartę graficzną. Vistę też
trzeba mieć, ale w tym przypadku pieniążki wędrują w innym kierunku.

Oczywiście ma to swoje dobre strony (lepiej żeby inni płacili za rozwój
niż ja), ale jeśli już ktoś _świadomie_ pyta, to zasługuje na normalną
odpowiedź.

> Radzisz dobrze, tylko wciaz
> troche niekonkretnie a ja jestem raczej niezbyt dobrze zorientowany :).
> Gdybys mogl napisac jaki procek, jaka plyta, itd to bylbym wdzieczny.

Ja dobieram sobie sprzęt tak aby mi dobrze działał przede wszystkim pod
Linuksem, dlatego moje doświadczenia na niewiele Ci się przydadzą.

Najpierw musisz wybrać rodzaj procesora - zazwyczaj są przynajmniej dwie
możliwości - Intel albo AMD. Ja lubię AMD. Z wyborem procesora wiąże się
wybór płyty głównej. Płyta główna mocno decyduje o stabilności całego
systemu, dlatego sensowniejsze może być znalezienie dobrej płyty a
dopiero pod nią wybór procesora.

Każdy procesor jaki kupisz będzie i tak za szybki do tego, co chcesz
robić z komputerem. Więc wybierz najtańszy. Albo 10zł droższy od
najtańszego. Zamiast inwestować 100zł więcej w procesor zainwestuj 100zł
   w ciche chłodzenie, a nie będziesz musiał unikać włączania komputera
"bo hałasuje". To jest znacznie istotniejsze od gigabajtów i potoków.

Za mało pamięci jest problemem, ale 512MB może Ci wystarczyć, a jak
kupisz tak, aby dało się dorzucić drugie 512MB to będzie już dobrze.

Znajdź jakiś test płyt głównych i wybierz taką, która Ci się podoba.
Potem wpisz nazwę modelu w wyszukiwarce i dodaj słówko "problem",
poczytaj jak wielkie ludzie mają problemy z płytą. Jak niewielkie to
bierz i dalej jakoś pójdzie.

Albo idź do sklepu i słuchaj o potokach, gigabajtach i viście. Tylko
wtedy nastaw się na dużą dawkę stresu i przygotuj dużo gotówki.