Re: Nieuczciwy sprzedawca - monitor LCD

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 22:33:14 MET DST

"PaPi" <wysoka.izbo@ojcze.dyrektorze> Odpowiedz na
news:eu96i5$n3b$1@achot.icm.edu.pl:

> Stad wystepowanie wady fabrycznej jaka jest bad pixel, jest przyczynkiem
> do dochodzenia swoich praw u sprzedawcy z powodu niezgodnosci towaru z
> umowa.
>
> Kupujacy nie ma obowiazku wiedziec czym jest "klasa matrycy". Takiego
> zapisu nie ma rowniez w polskim prawie. Jesli o wystepowaniu wady nie
> wiedzialem przed zakupem mam prawo reklamowac wadliwy produkt.

Ale monitor z bad pixelem nie jest wadliwy. Norma ISO dopuszcza występienie
paru/kliku pixeli. To tak samo jakby sprzedawca musiał informować ciebie
przed zakupem, że nie wolno na monitor wylewać wiadra wody w trakcie pracy.
Polskie prawo wszak nic nie mowi że tego nie wolno robić. Wiec co, jak
wylejesz, a monitor przestanie działać to od razu niezgodność towatu z umową?

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski