Re: athlon dwurdzeniowy na 939 czy na AM2 - jakie różnice?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 26 Mar 2007 - 02:38:06 MET DST

ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

> rok temu kupiłem płyte z gniazdem 939 jako bardziej rozwojowš, tak aby
> w przyszłosci wetknšć w nia procesor dwurdzeniowy. Terazn nadszedł ten
> moment, i ze zdiwieniwm odkryłem ze dwurdzeniowy athlon 3.8 kosztuje
> prawie 400zł ale na AM2- z gniazdem 939 kosztuje prawie 700 - o co
> chodzi?

            Ostatnie zamowienia na X2 pod S939 przyjmowane byly AFAIR sierpniu,
ostatnie dostawy to 31.12.2006 - wiecej nie bedzie. O ile jednordzeniowek
S939 jeszcze jest sporo ze starych zapasow i na rynku wtornym, to X2 pod
S939 jest rzadkoscia - na dobre dwurdzeniowki zaczely pojawiac sie po
zadomowieniu sie Core2Duo, czyli wtedy gdy S939 byl juz do wyrzucenia z
rynku. Niestety nieublaganie dziala tu prawo popytu i podazy - stad chora
cena X2 pod S939 i lepiej juz raczej nie bedzie - spojrz jakie ceny nadal
osiagaja Bartony pod SocketA. Uzywasz linuksa wiec raczej Cie to nie
dotyczy, ale trzeba pamietac ze pod windows zmiana plyty niestaty zazwyczaj
laczy sie z koniecnzoiscia reinstalacji systemu bo ten po tak znaczniej
zmianie dostaje zawalu i reanimowany dziala na ogol zle (a to zwlaszcza w
przedsiebiorstwach bardzo duza wada), do tego dochodzi jeszcze koniecznosc
zmiany nie tylko plyty i CPU, ale i pamieci oraz zazwyczaj kupno nowego OSa
przez posr*a licencje na WinXP w napopularniejszej na rynku postaci czyli
OEM.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl