Re: Jaki dysk 320GB?

Autor: Zet <antyspam_at_niema.maila>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 20:14:07 MET

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> wrote in message
news:enkmte.1ld.ln@kwinto.prv...
[ciach]
> Tak też podejrzewałem. Ja natomiast wolę pisać o realiach, a nie
> teoretyzować. Przykład - mam obok siebie dysk Seagate Barracuda IV i jakiś
> Samsung PATA, oba 80 GB, oba niemal identycznie obciążone i dokładnie w
> ten sam sposób zamontowane. Po prostu leżą sobie obok obudowy. Różnice
> temperatur między nimi sięgają nawet 10 st.C, zależnie od obciążenia. I
> nie jest to bynajmniej zasługa odmiennego sposobu pomiaru temperatury
> przez sensory w tych dyskach, bo różnica ta jest wyraźnie wyczuwalna także
> przez dotyk.

Pozwolcie, ze wtrace sie do watku z moimi realiami;)
Dwa identyczne dyski - Seagate Barrracuda 7200.7 160GB. Oba w jednym kompie,
jeden lezy na gabce na spodzie obudowy, z przodu (kawalek przed nim i pare
cm nad nim) wentylator wdmuchujacy powietrze, drugi dysk jest w ramce na
dyski (obudowa Chieftec Big Tower) z zamontowanym wentylem w przewidzianym
dla niego mocowaniem (wentylator identyczny jak przy drugim hdd - Arctic
8cm). Dysk "na podlodze" ma 37 stopni, ten w ramce 30. O ile temperatury sie
wahaja oczywiscie, to roznica sie utrzymuje na poziomie 5-10 stopni.

pozdrawiam