Re: Stary laptop - czy takie coś dasię kupić?

Autor: ethanak <sweethanak_at_buziaczek.pl>
Data: Thu 15 Mar 2007 - 10:33:36 MET

On 2007-03-12 13:27, Lukasz Sczygiel wrote:
[...]
> Posluchalem demko ze stronki
> http://www.expressivo.info/pl/index.php?option=com_ivonaonline&Itemid=38
> I wydaje mi sie ze nawet kompresja adpcm lub gsm byla by wystarczajaca.
> Tylko strasznie ta gadaczka szatkuje zdania. Da sie ten engine ustawiac tak aby
> gadala plynnie?

Przepraszam że dopiero teraz odpowiadam ale trochę nie miałem czasu
usiąść przy newsach :(

Próbowałem z Ivoną rehab i tam to "szatkowanie" jest jakby nieco
mniejsze. Expressivo wygrywa cenowo. Poza tym i tak każde zdanie jest
syntetyzowane oddzielnie i dopiero w playerze składane w całość - tak że
mogę sobie ciszę na końcu zdania bez problemu wyciąć.

> Hmmmm. Jakiej mocy potrzeba aby generowac mowe na bierzaco?
> Moze warto pomyslec o silnym laptoku? Wtedy zamiast zestawu mialbys jedna skrzynke.
> Nie wiem jakie sa twoje priorytety. Dlatego dopytuje.

Z tego co widzę generacja wymaga silniejszej maszyny niż odtwarzacz mp3.
Druga sprawa: podobno komuś się udało zainstalować Expressivo na
Linuksie (wine), ale działanie jest niestabilne. Czyli dochodzi koszt
windowsa. Teoretycznie można czytać książki za pomocą samego Expressivo
(który do tego przecież służy) - ale w tym momencie tracę to co jest dla
mnie najważniejsze (konsola), czyli rozwiązanie nie wchodzi w grę.
VMware + windows (tak mam na stacjonarnym kompie) to też nie
rozwiązanie, bo tu już naprawdę niezłego kompa trzeba.

Czyli synteza mowy na bieżąco odpada.

Nic, na razie kombinuję z playerem - mam tu takiego złoma (niestety nie
laptop) do eksperymentów :)

ethanak

--
mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
Jedyny produkt M$ który by nie ssał to byłby odkurzacz