Którą kartę graficzną?

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Tue 13 Mar 2007 - 16:46:34 MET

Ahoj

Stwierdziłem, że mogę dorzucić kilkadziesiąt złotych by kilkukrotnie
zwiększyć wydolność 3D komputera. Tym bardziej, że niedługo będę zmieniać
płytę i procesor.
Aktualnie mam Radeona 9200 SE Gigabyte, średnio wyciągającego w 3DMarku '03
750pkt (nie u mnie, na testach).
Ciut droższe są używane karty:
Radeon 9550 (120zł, 2500pkt)
Radeon 9550XT (130zł, 3500pkt)
Radeon 9600 (110zł, 2500pkt)
Radeon 9800 (160zł, 5250pkt)
Radeon X300 (65zł, 2850pkt)
Radeon X550 (85zł, 3600pkt)

Te X300 i X550 są podejrzanie tanie i mają podejrzanie wysokie wyniki. X300
sprawia wrażenie, że jest to 9600 przerobiony na PCI-E.

Prawda jest taka, że najwięcej robię w 2D, więc zależy mi na jakości obrazu
(na aktualnej karcie wystarczająco ładnie, na Radeonie VE też było OK, na
GeForce MX200 było marnie). Ale czasem zapuszczam różne Coliny, NFSy i
Kłejki. Może spróbowałbym sobie zagrać w Half-Life 2. Więc 3D by się też
przydało.

Wielką zaletą jest dla mnie brak aktywnego chłodzenia. Jeden wentylator
mniej w komputerze. Które z powyższych kart da się złapać bez wentylatora, a
mają dobry obraz 2D i znośną wydajność 3D? Obojętnie czy AGP czy PCI-E, bo
niedługo przesiadka. Jestem otwarty na propozycje innych kart, ale lepiej,
żeby nie było to droższe niż 150zł. No i informuję, że po rocznej przygodzie
z GeForce2 MX200 jestem uprzedzony do kart opartych na chipach NVidii.

Z góry dzięki za pomoc :)

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]