Bezprzewodowy telefon

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 03 Mar 2007 - 16:58:01 MET

zacząłem kombinować.

Mam modem "analogowy",, pozostałości po dostępie wydzwanianym.
Co kombinuje ano to by jakoś podłączyć zwykły aparat telefoniczny z
modemem - czyli nadać jakiś numer modemowi i do niego zadzwonić a ten
byto przerobił na transmisje VOIP i potem za pomoca sieci WiFi poleciało
gdzieś indziej, po drugiej stronie dekodowanie, i dzwonienie innym
aparatem.

Wiem, sa rozwiązania typu skype + bezprzewodowa słuchawka. ale
inwestycja bedzie troche za duża.

Generalnie chodzi mi o to by babcia mogła się ze mną kontaktować
bezprzewodowo na odległość 150m. Babcia ma awersje do komputerów (nie
przekona i już). Dlatego pomysł na zwykły aparat telefoniczny komputer z
anteną zawsze mozna by schowac na strychu. Wiem sa urzadzenia zwane
krótkofalówkami, ale to sie nei sprawdza:
1 Krótko trzyma
2 Średnia jakosc dźwięku
3 Podsłuch innych krótkofalówek, a wyłączyć sie nie da bo jaki sens
posiadania krótkofalówki?
Czy ogólnie takie coś ma racje bytu czy to niepotrzebne komplikowanie
sobie życia?