Re: Asus p5b-e+ dziwny objaw PATA

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 01 Mar 2007 - 14:38:47 MET

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Waldeusz*, która zaskrzeczała:

> Przeciez to akurat latwo sprawdzic - podpinasz i chodzi albo nie :)
> tylko nie wiem po co, skoro masz cala kupe sata na ich8r
> ale pewnie w jakims celu jest to zewnetrze sata wyprowadzone - nieprawdaz ;)

Właśnie nie mam, mam płytę z ICH8 (bez R) i do tego mam podpiętego
dyska, na jmicronie siedzą sobie stare optyki. Pomyślałem, że może
dałoby się przełożyć tego SATA na ten sam kontroler co te optyki, a
kontroler intela by się spokojnie kurzył nieużywany. Nie chcę sprawdzać
na żywca, bo się trochę namęczyłem z przenoszeniem systemu na nową
platformę, a włączenie AHCI może wymusić jakieś zmiany... :)

> Ja widze inny potencjalny zysk - jako ew. druga macierz
> czyli jedna z malymi blokami pod systemem
> i druga z duzym blokiem 128kb pod wielkie pliki video
> Nie mam pomyslu jakos tak na szybko jakby mozna w warunkach domowych
> w pelni wyzylowac te oba kontrolery :)))

Możesz sobie postawić serwer z filmami, jeśli masz jakichś sąsiadów w
sieci to Ci zaraz wyżyłują ;)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8