Re: Samsung HD321KJ - opinie

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 23:02:29 MET

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> Znowu zaczął chodzić mi po głowie pomysł zakupu większego dysku... Mały
> research i z testów wynika, że całkiem nieźle moim oczekiwaniom
> odpowiadałyby dyski Samsunga (w miarę wydajne, CICHE!).

            Nie jestem pewien jak T166, ale ja troche zawiodlem sie na SP2504C,
ktorego niedawno kupilem po bardzo dobrych doswiadczeniach z SP1213N.
SP2054C jest wyraznie glosniejszy jesli chodzi o dzwiek wydawany przez
glowice w trakcie wyszukiwania - wyraznie "tlucze sie" mimo ustawienia
AAM na minimalne.

> W oko wpadł mi Samsung HD321KJ (seria T166 - 16 MB cache).

            Co on ma ekstra w stosunku do serii P120 poza 160 GB talerzami
i wiekszym buforem (w praktyce roznica wydajnosci miedzy 8 a 16 MB jest juz
ardzo niewielka)?

> Teraz pytanie - czy jest tu jakiś posiadacz owego dysku? Może zechciałby
> podzielić się wrażeniami z użytkowania?

            Jak pisalem ja mam teraz SP2504C i SP1213N, ale po sigu widze ze masz
bardzo podobna plyte z tym samym JMicronem. Od razu uczule Cie - przestaw
w setupie SATAII driving strength z normal na strong czy high (nie pamietam
dokladnie a nie chce wchodzic do setupu). Do tego jesli uzywasz win2k to
obowiazkowo poza SP4 rowniez rollup (AKA SP5) i hotfixy z WU, tak by
SCSIPORT.sys byl co najmniej z 2005 r. Co sie przez to nadenerwowalem to
moje - nagle resety, ktorych od nowosci plyty na 2 dyskach PATA nie
uswiadczylem, kilka BSODow z kodem bledu 0x(0)7A - niemozliwosc odczytania
sektora z pliku wymiany, nawet chwilowe przygasanie monitora z
przechdozeniem w standby na ~0,5 sek. Napiecia +5V i +12V zmierzozne
multimetrem w czasie pracy i w normie, zreszta wczesniej zamiast niego byla
Barracuda IV 80 GB, a ona ciagnie wiecej pradu (~13W w stosunku do ~8W
SP2054C). Zaczalem autentycznie zalowac ze podkusilo mnie by wyminic dysk
ze starzejacej sie juz Barracudy bo i tak w praktyce roznicy w szybkosci
nie widac "golym okiem", a nie po testachg HDTacha. Po tej zmianie
(odpukac) wszystko jest OK.

--
Pozdrawiam, Michal Bien           Hasta la VISTA, baby...
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl       http://badvista.fsf.org