Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 21:31:46 MET

"Adramelech" Xns98C9D36F23C8adresutuniema@127.0.0.1

> I jeszcze wytłumacz klientowi, że ta sama rzecz w sklepie obok, ale innego
> producenta kosztuje o połowe mniej i czemu klient ma zapłacić więcej.

Są strony sklepów internetowych, na których są porównania cen tych
samych produktów. Czasami rozbieżności cenowe są bardzo duże, a jednak
te sklepy funkcjonują.

-=-

"Adramelech" Xns98C9D31BBD393adresutuniema@127.0.0.1

> Czyli jest w plecy. Nie dość że stracił zysk z marży, to jeszcze odnotował strate.

Może dochodzić swego u tego, od kogo kupił.
Prawnie i mniej prawnie -- na przykład poprzez politykę typu:

 -- Albo odstąpimy od umowy, albo nie będę tu nic kupował.

Podobnie może postąpić dystrybutor. Gorzej z konsumentem, gdyż
ten nie kupuje na co dzień butów, komputerów, zegarków itd. :)

> Gwarancji producenta.

Gwarancja producenta na dyski Seagate trwa pięć lat.
Na wiele produktów wysokiej jakości też trwa dłużej niż dwa lata.

> Typowo polaczkowe spojrzenie. Nic dalej nic kraniec własnej ... cie nie interesuje.

A Ciebie interesuje przenoszenie skutków bublowej produkcji na niewinnych ludzi.

> Wszystko się psuje.

Ciekawe, bo ja mam zdanie odmienne. Powiedziałbym nawet, że
nic się nie psuje poza tym, że niektóre rzeczy się zużywają.
(a inne kupuję od razu zepsute)

> Nawet najbardziej markowe i renomowane sprzęty. Zawsze
> jakiś odsetek jest walnięty. A przy marży w okolicach
> 1-2% murowane straty.

Dlatego też stosuje się wyższe marże. :) Na przykład detaliczna
(enduserowa) cena rynkowa ,,mojej'' nagrywarki była o 10 % niższa
od ceny, jaką ja zapłaciłem. Gdy przed laty handlowałem sprzętem
tego typu, miałem około 16 % od ceny klienta i byłem o około 10 %
tańszy od konkurentów. :) Wnioski chyba są jasne.

> Przedewszystkim tych którzy sprzedają na niskiej marży. Czyli całą branże
> komputerową. A w tym biznesie niektóre rzeczy sprzedaja się nawet poniżej
> ceny zakupu. Np. procesory i pamięci.

Ciekawe więc, z czego żyją. :) Znam masę ludzi, którzy marudzą, że tanio sprzedają,
a jednak się rozwijają. Część z nich ma na dodatek upierdliwe (ponoć to nie jest
wulgarne słowo) dzieci i żony, które im zabierają 123 % ich zarobku. :)

Ja bym takich puszkował profilaktycznie!!!

> Nie rozumiesz nic.

Być może. :)

> Wręcz przeciwnie. Sprzedawca, jako podmiot gospodarczy nie jest chroniony
> ustawą. I jest skazany tylko na rękojmie lub gwarancje producenta.

Bezpośrednio tą ustawą nie jest chroniony,
ale ma inne możliwości. Choćby perwadowanie.

A co to znaczy 'Klientą'?

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'