Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 20:45:12 MET

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> Odpowiedz
na news:epq9g9$65d$1@flis.man.torun.pl:

> "Adramelech" Xns98C9805471832adresutuniema@127.0.0.1

> Na świecie też jest takie ,,absurdalne'' prawo. :)

> Wymienić, a jeśli tego nie zdoła uczynić w jakimś sensownym
> terminie -- odstępujesz od umowy i sprzedawca zwraca Ci
> wpłacone przez Ciebie pieniądze.

Czyli jest w plecy. Nie dość że stracił zysk z marży, to jeszcze odnotował
strate.

> I to po gwarancji czego?

Gwarancji producenta.

> Jeśli sprzedawca zarabia -- masz w tym jakiś udział?
> To dlaczego martwisz się jego stratą?

Typowo polaczkowe spojrzenie. Nic dalej nic kraniec własnej ... cie nie
interesuje.

> Jeśli handluje samymi bublami -- tak.

Wszystko się psuje. Nawet najbardziej markowe i renomowane sprzęty. Zawsze
jakiś odsetek jest walnięty. A przy marży w okolicach 1-2% murowane straty.

> 0. Ustawa nie dotyczy w szczególności sklepów komputerowych,
> ale sprzedaży konsumentom w ogóle.
> 1. Wybija się w ten sposób nie małych,lecz tych, którzy handlują
> bublami.

Przedewszystkim tych którzy sprzedają na niskiej marży. Czyli całą branże
komputerową. A w tym biznesie niektóre rzeczy sprzedaja się nawet poniżej
ceny zakupu. Np. procesory i pamięci.

> I nawet nie wybija, ale nakłania się ich do tego, aby nie kupowali
> bubli.

Nie rozumiesz nic.

> Sprzedawca ma zawsze lepsze możliwości w egzekwowaniu sprawiedliwości
> niż konsument.

Wręcz przeciwnie. Sprzedawca, jako podmiot gospodarczy nie jest chroniony
ustawą. I jest skazany tylko na rękojmie lub gwarancje producenta.

> Ponadto -- jest to właśnie praca sprzedawcy. W Polsce się
> rodzi jakiś dziwny mit sprzedawcy: 'istota z masą pieniędzy, której
> trzeba służyć', podczas gdy to właśnie sprzedawca ma służyć kupującym.

> Komu? I dlaczego?

Klientą. Z ich 20% marżami na towary nie objęte promocją.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski