Re: Benq - Wycofuje sie z Polski?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 15:35:49 MET

"Adramelech" Xns98C9805471832adresutuniema@127.0.0.1

> Nie czuje się przekonany. Choć prawo w polsce potrafi bywać absurdalne...

Na świecie też jest takie ,,absurdalne'' prawo. :)

> Przykład. Po 23 miesiącach psuje mi się kart graficzna GF6600GT 256MB AGP.
> Ide do sprzedawcy i żądam wymiany na nową. No i co niby sprzedawca ma zrobić?

Wymienić, a jeśli tego nie zdoła uczynić w jakimś sensownym
terminie -- odstępujesz od umowy i sprzedawca zwraca Ci
wpłacone przez Ciebie pieniądze.

> Przecież nie kupi nigdzie takiej karty bo jej nie produkują już od roku

Ano nie kupi, chyba że używaną, ale ma wymienić na nową. :)

> ponad. A klient który naczytał się waszych rewelacji będzie się upierał.

I słusznie uczyni.

> Sprawa skończy się w sądzie.

Nie. Sprzedawca (znając prawo) nie dopuści do swej przegranej w sądzie.

> No i jak klient ma wygrać skoro nie ma cienia
> możliwości, nawet przy dobrej woli sprzedawcy by wymienić karte na nową.

Może odstąpić od umowy i otrzymać zwrot szmalu. :)

> Pomijam w ogóle fakt, że gdyby udalo się wymienić karte na nową, to
> sprzedawca traci pieniądze na zakup nowej karty, a w dodatku zostaje
> ze starą używaną kartą, i to po gwarancji.

I to po gwarancji czego?
Jeśli sprzedawca zarabia -- masz w tym jakiś udział?
To dlaczego martwisz się jego stratą?

> I co, same straty.

Jeśli handluje samymi bublami -- tak.

> Zamiast paru procentowego zysku sklep notuje 100% strate.
> Prosta droga do wybicia małych sklepów komputerowych.

0. Ustawa nie dotyczy w szczególności sklepów komputerowych,
   ale sprzedaży konsumentom w ogóle.
1. Wybija się w ten sposób nie małych,lecz tych, którzy handlują bublami.
   I nawet nie wybija, ale nakłania się ich do tego, aby nie kupowali bubli.

Sprzedawca ma zawsze lepsze możliwości w egzekwowaniu sprawiedliwości niż konsument.
Ponadto -- jest to właśnie praca sprzedawcy. W Polsce się rodzi jakiś dziwny mit
sprzedawcy: 'istota z masą pieniędzy, której trzeba służyć', podczas gdy to
właśnie sprzedawca ma służyć kupującym.

> Pozostaną nam tylko mediamarki.

Komu? I dlaczego?

--