Re: Czy przejsciowka Firewire-USB dziala z kamera Samsung mini DV ?

Autor: la-la <dariusjack2006_at_yahoo.ie>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 20:03:44 MET

On Jan 31, 3:32 pm, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:

> 1) Karty Firewire na PCI kosztują nawet w drogim sklepie
> kilkadziesiąt złotych. Gdzieś po aukcjach pewnie znajdziesz
> za kilkanaście. Opłaca się oszczędzać?
>
> 2) Na PCI wyciągniesz pełną przepustowość Firewire.
> Na USB dochodzi Ci warstwa tłumacząca, a samo USB jest
> słabo przystosowane do szybkich transferów, więc możliwe,
> że Ci zetnie prędkość o połowę.
>
> 3) Biorąc pod uwagę 2 powyższe oraz fakt, że karty FW PCI
> są zazwyczaj bezproblemowo rozpoznawane przez oprogramo-
> wanie kamery, nie widzę sensu kupowania takiej przejściówki.
>
> --
> [...]

Dzieki. Ale sens jest taki, ze jest mi to potrzebne, a poza tym jest
wygodne za drobne pieniadze.
Niestety handlarz dodal taki komentarz, ze mnie skutecznie zniechecil
i dlatego szukam kogos, komu to zadzialalo.
Chinczyk to produkuje takze do drukarek i wszystkiego innego na
firewire.
ta aukcje jest tutaj
http://www.allegro.pl/item160192510_kabel_firewire_na_usb_calkowita_nowosc_sklep_.html

a zniechecajacy komentarz nastepujacy:

___________________________
#
producent 2-TECH
#
Jeżeli chcesz używać tego kabla aby podłączyć kamerę cyfrową upewnij
się, czy Twój model kamery działa po podłączeniu z firewire na USB.
Nie udzielamy żadnej gwarancji, bez możliwości zamiany lub zwrotu
jeżeli Twój model kamery cyfrowej lub inne urządzenie nie działa po
podłączeniu z firewire na USB.
_________________________________

Jak mam sie upewnic, ze ten kabel dziala z moja kamera, gdy sam
producent/handlarz o tym nie informuje, a producent kamery takiej
opcji firewire-usb nie zna jeszcze i nie przewidzial.
Nie wiem czy to moze uszkodzic kamere czy nie, ale ryzyko zawsze
istnieje.
A jak juz kupie, i przekonam sie ze nie dziala, to handlarz odmawia
zwrotu, ani nie udziela gwarancji.

Zatem chce kupic, ale tylko wtedy gdy dziala z kamera i jak ktos to
bedzie mial kiedys w rece, niech da znac,
z jakim typem kamery dziala i czy potrzebny jest driver czy nie, aby
sterowac kamera z programu.