Re: monitor bez lampek

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 15:53:31 MET

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Przyznam, że nie rozumiem ;)

            Ja tez. Co innego migajace diody i nowy wymysl pecetodresiarstwa
pt. zimne katody/UV itp. a co innego dyskretna, jednolita dioda. Przy
czarnym wygaszaczu ekranu i malej jasnosci czesto nawet ciezko na
pierwszy rzut oka stwierdzic czu monitor dziala. Kolejna rzecz - w
wyciszonym pececie rozdzielajacym siec i wystawionym na pastwe script
kiddies skanujacych znane luki win32 zostawilem sobie tylko jedna zielona
diode power (pozostale odlaczone) - juz kilka razy zlapalem sie na tym
ze bez tego chcialam WLACZYC wlaczony komputer (czyli w rzeczywistosci
go wylaczyc "na twardo" bo to zasilacz jeszcze standardu AT). Duzo
bardziej niz taka mala dioda power przeszkadzaja IMHO migajace diody na
sieciowkach, ktore w nocy potrafia generowac calkiem sporo swiatla, jesli
sie je nie zaklei czyms czesciowo nieprzezroczystym (by miec jednak pewien
wglad w prace sieciowek jesli spojrzy sie na nie wprost).

> Nie wiem też, czemu nie zalepisz diody malutkim kawałkiem
> nieprzezroczystej taśmy o odpowiednim kolorze. Wpływ na
> estetykę malutki jak się to ładnie zrobi, a efekt osiągnięty.

            Widze ze wszyscy sugeruja to rozwiazanie.

> Diody wskazujące stan to jednak ważny element z punktu wi-
> dzenia ergonomii. Inaczej nie poznasz, czy to coś padło,
> czy zasilania nie ma, czy po prostu wyłączone.

            Moze ktos ogladal w dziecinstwie "War Games" itp. filmy i zostal mu
uraz ;) Tam zawsze zly komputer migal dziesiatkami lampek ;)

--
Pozdrawiam, Michal Bien           Hasta la VISTA, baby...
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl       http://badvista.fsf.org