Czy da sie sprawdzic jakosc (trwalosc) CDR lub DVDR

Autor: Jan <kotlety_at_polbox.com>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 13:51:18 MET

Ja ponownie do znawców sprzętu.

Pisząc o sprawdzaniu mionitora przypomniałem
sobie o sprawie jakości zapisywalnych płytek CD
oraz DVD. Jako fotografujący chciałbym mieć archiwum
na takich płytkach. Tymczasem głośno jest od kilku
lat o tym, że trwałość zapisu i samych płytek nie
przekracza kilku lat. Wyjątkiem mają być podobno
produkty firmy Mitsumi (bodajże) w skrócie nazywane
MAM, a w Europie MAM-E. Zaiwerają one związek
chemiczny, który daje gwarancję 100-letniej trwałości
zapisu. Jest nawet strona www polskiego przedstawiciela
tej firmy, a na stronie ceny płytek. Nie ma jednak
nigdzie danych, jak te płytki kupić. Nie ma adresu
ani żadnego innego kontaktu. Ale jestem optymistą
i wierzę, że da się to kupić.

Moje pytanie: Zakłądając, że toto nabędę, czy będę
w stanie sprawdzić deklarowane parametry CDR?
Oczywiście mógłbym zostawić płytkę w spadku potomkom,
aby po 100 latach sami sprawdzili, ale wolałbym to wiedzieć
za swojego życia jeszcze. Może jest sposób na
sprawdzenie zawartości tego związku gwarantujacego
trwałość?

Pozdrawiam,

Jan