Re: Grafika z pasywnym ch³odzeniem

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 10:51:58 MET

> Jaka jest obecnie najmocniejsza grafika z pasywnym ch³odzeniem?
> Czy RADEON 9550 GIGABYTE 128MB?
> Czy jest to na tyle przysz³o¶ciowa karta, by w spe³ni³a
> wymaganiom Windows Vista?

Nie zebym siê zna³ na kartach graficznych, ale zdecydowanie
polecam kartê Asus GeForce 7600 GS 256 Silent (PCI-E).
Nie wiem czy jest to najmocniejsza obecnie karta
z oryginalnym pasywnym ch³odzeniem, ale naprawdê
jest mocarna. W 3D Mark 03 wyci±ga u mnie 9300
(przy procku Core2Duo 1.86 GHz).

> i pytanie do posiadaczy kart Radeon.
> Czy w sterownikach karty znajduje siê regulacja gamma?

Tak, oczywiscie. Korzystam z tego namiêtnie, bo moj
monitor ma tendencje do zgni³ej zieleniny.

Natomiast rozczarowuje mnie korekta gamma w driverach
wyzej wymienionej karty Asus GeForce 7600 GS -
owszem, korekta jest, ale bardzo nieprecyzyjna (duzy skok).
W driverach Radeonów mozna to robiæ dok³adniej.

> Kto¶ pewnie zapyta, a po co mi co¶ takiego?
> Ano ju¿ odpowiadam - korzystam z panelu LCD, a te monitory
> bardzo nieprzyjemnie ¶wiec± i maj± takie wyprane kolory.
> Przy za³o¿eniu, ¿e nie zajmuje siê grafik± i bawiê siê tylko
> w okienka, doskona³ym rozwi±zaniem tego problemu LCD
> jest lekka korekcja gamma.

Na pewno korekta gammy w dó³ to dobry pomys³ przy LCD.

> Nie wiem tylko jakie s± mo¿liwo¶ci korekcji gamma a sterach
> kart ATi wiec dlatego pytam.

S± niez³e, jednak... korekta poszczegolnych sk³adowych
nie dotyczy "nak³adki" (overlay), wiêc w miom przypadku
filmy nadal mam w odcieniach zieleni, ale wmawiam sobie,
¿e to tak bardziej artystycznie jest :-)

latet