Re: Zasilacz Modecom Feel 350watt - bez wentylatora

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 30 Jan 2007 - 22:59:29 MET

J.M.Oizo <oizo[No Spam]@autograf.pl> wrote:

> Mam zasilacz Modecom Feel 350watt z PFC.
> Chce go uzyc jako zasilacz do Routera i Access Pointa.

            Witaj w klubie, wlasnie jestem w trakcie intensywnych testow
sprzetu pod malytkie FreeBSD dzialajace jako router z firewallem na pf,
priorytetowaniem ruchu i AP na dom (dosyl tez jest radiowy - Atheros
AR5212 WAN, PRISM 2.5 Host-AP, 3COM 905C-TX-M LAN):
http://mbien5.webpark.pl/DSC01431_.jpg
http://mbien5.webpark.pl/DSC01432_.jpg
http://mbien5.webpark.pl/DSC01441_.jpg
http://mbien5.webpark.pl/DSC01443_.jpg

> Czy ten zsilacz na tak małym obciazeniu moze działac bez chłodzenia
> wentylatorowego?? tzn jako passive

IMHO nie. Robilem testy i przetwornica grzeje sie mocno nawet po zdjeciu
obudowy ZASILACZA przy zasilaczu AT 200W, system ciagnie przez wiekszosc
czasu ~20-25W - bez czesci ruchomych, same sieciowki a mobilne AMD K6-2+
550 MHz ustawione jest na 133MHz (FSB 66x2) i chlodzone calkowicie pasywnie
- jest zimny i pobiera 3,5W. Widzisz na powyzszym zdjeciu 2 kabelki
wychodzace z zasilacza przez szczeline wentylacyjna - to przeobione
zasilanie na 5V. Specjalnie spalem z glowa 20cm od desktopa.
Nie slychac tego praktycznie wcale, zwlaszcza jesli spi sie w odleglosci
~2 m od peceta. Wentylatorek slyszalny jest tylko wtedy gdy jestes blisko
i masz ucho skierowane bezposrednio na wydmuch. Wydmuchiwane powietrze jest
przy tym chlodne - bez tego zasilacz dlugo nie pozyje, nawet malo
obciazony. Slyszales pewnie o wybuchajacych w standby Tracerach itp. -
przgrzewala i nie wytrzymywala linia 5V SVB.

--
Pozdrawiam, Michal Bien           Hasta la VISTA, baby...
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl       http://badvista.fsf.org