Re: Laptop do neta......

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Jan 2007 - 13:59:21 MET

Dnia Mon, 29 Jan 2007 13:03:24 +0100, Wiktor S. napisał(a):

> Kwestia przyzwyczajenia, zwykle widzę że ludzie myszki podłączają.

Aby być uczciwym napiszę trochę o IBM T23, którego używam od około roku.

Zasadniczo jestem bardzo zadowolony.

Do zalet zaliczam:
- Kultura pracy. Komputer jest idealnie cichy.
- UltraBay. Mam do niego dwie baterie, CDRW, ZIP250. Można urządzenia
zmieniać przy właczonym komputerze.
- Nie szkodzi mu praca bez twardego podłoża (grzeje się podobnie jak na
biurku) a już np. tani CA BlueBook, który miała moja żona byl pod tym
względem tragiczny.
- Można podłączyć stację dokującą (mam taką tanią za 25 zł. z Allegro). Do
wyboru jest również stacja z gniazdem PCI.
- Oczywiście cena. Za mojego zapłaciłem około 1200 zł. Dokładnie nie
pamiętam.
- Waga i rozmiar. Wszystko w sam raz.
- Thinklight
- Doskonaly support i możliwość dokupienia praktycznie każdego elementu.

Wady:
- Brak wbudowanej karty WiFi (chociaż są wersje z takową i port miniPCI,
więc można dołożyć. Niestety koszty są dosyć spore - lepiej chyba sprzedać
całość i kupić inny) - w tej chwili używam Orinoco Lucenta na PCMCIA.
- Dosyć wolny dysk twardy 4200 rpm. Ma dodatkowo tendencję do wydawania
dziwnego odgłosu (takie głośne "pyk"). Jest to normalne w tym modelu, ale
irytujące. Zmieniam go.
- Tylko dwa porty USB na samym komputerze. Niestety mocno wyrobione.
Powoduje to problemy podczas używania myszki. Nie zawsze dobrze kontaktuje.
- Prawdopodobnie uszkodzone wyjście TV. Choć pewien nie jestem (gdzieś
wyczytałem, że IBM stosuje specjalne wtyki).
- Mam jednego "czerwonego" na matrycy. Nie wiem czy był w momencie zakupu.
Ledwie widoczny na ciemnym tle.
- Zazwyczaj w momencie zakupu jest kiepska bateria, która trzyma około
godziny. Po tygodniu pół godziny... Moja już w tej chwili jest do
wyrzucenia (podstawowa).
- Matryca "mruga" kiedy bateria jest naładowana prawie do końca i komputer
pracuje na zasilaniu sieciowym.

Gdybym miał w tej chiwli kupować kolejny komputer, wybrał bym IBM/Lenovo.
Jeśli nowy, to coś z serii R, jeśli używany to celował bym od T30 do
T40/T41.

Obok na biurku stoi desktop. Jednak od czasu kiedy kupiłem tego IBM,
Desktopa używam bardzo żadko.

--
Piotr Wydymus
Bielsko-Biała