Re: Eksteremalnie tani nowy komputer

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 15:14:06 MET

Stachu S. napisał(a):
> Benchmark proponuje takie coś:
> http://benchmark.pl/sklep/top_10_zestaw1_2.html "biurowo-internetowy" za
> ~1100zł.
> Uzasadnienie wyboru i użytych części oddaje moje potrzeby, jak i możliwości
> finansowe (ale musi być stacja dyskietek).
Wg mnie - bez sensu calkowicie ten zestaw jest sklejony.
Procesor - najtanszy jaki znajdziesz na AM2 >3000 (zeby mial C&Q) -
semptron 3000+ ~210zl
Plyta - Gigabyte GA-M55-plus-S3G (zintegrowana grafika gf6100 lub quadro
nvs) ~240zl
Pamiec - 1x 512 ddr2 533 (a nie 2x256, bo pozytku z dual przy tak malej
objetosci nie bedzie, a kupujac 1x 512 masz szanse dokupic druga szt i
uruchomic dual-channel, bez potrzeby sprzedawania za grosze 2x256) ~170zl
Czytnik dvd-rw - np tani i calkiem dobry lg gsa-10n ~ 105zl
stacja dyskow ~ 25zl w nadrozszym sklepie...
obudowa dowolna najtansza najpodlejsza bez zasilacza ~ 50zl + zasilacz
sensowny np Modecom (nie-feel) ~80-120zl (chyba ze z allegro to nawet
taniej.
Razem daje ~ 880 zl, czyli masz jeszcze zapas na porzadny cichy cooler i
dysk
Dysku nie licze - bo jaki ci sie spodoba to kupisz, nowy 80GB sata2 to
teraz ~160zl - nadal miescisz sie w limicie ceny, ale masz zestaw cichy
(w przeciwienstwie do celerona-suszarki) i na bardziej markowych
podzespolach niz asrock, liteon i feel

> uruchomione jest OE, dwa okna IE, GG, WMP (lub WinAmp), Skype, Avast i Kerio.
> całość pracuje, ale coraz wolniej i coraz awaryjniej.
Nic dziwnego ;>>> Pomysl tez nad wymiana oprogramowania na
sensowniejsze, bo na tym to i nowy komp moze chodzic "coraz awaryjniej"