Re: Boot z CD image

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 16:55:45 MET

latet <spam@xxx.pl> wrote:

> - Czy jakikolwiek BIOS oferuje opcję wystartowania systemu z CD?
> - Oczywiscie! Każdy!
>
> - A co, gdy ten CD nie jest fizycznie obecny z napędzie, ale jest
> plikiem .iso gdzies na dysku twardym? Czy to mozliwe?
>
> P.S.
> I nie chodzi mi o emulatory typu VirtualBox (ktory wlasnie sobie
> testuje), ale prawdziwe BIOS-y na prawdziwych plytach głównych.

            Nie ma szans, kod BIOSu musialby byc strasznie rozdety o obsluge ISO
itd, bootoladery z biosu laduja po prostu pierwszy sektor z danego
urzadzenia i koniec, dalej juz nie wnikaja. Cos takiego moglby robic
bootloader programowy, ale takiego tez nie znam.

BTW:
Ponowie pytanie - zna ktos DARMOWY bootloader mozliwy do zainstalowania na
FDD, ktory potrafi zabootowac system z pendrive USB (bios sam z siebie nie
potrafi bootowac z USB).

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl